تبصره و مرور بر مطبوعات

نگاه گزار بر مطبوعات دولتی امروز کشور

کابل باختر/ 6/ جدی
مطبوعات دولتی که امروز اقبال چاپ یافته اند علاوه بر موضوعات اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی ، رویدادها و حوادث خارج از کشور را نیز تحت پوشش قرارداده اند.
روزنامه اصلاح تیتر امروزی خود درباره حکم رییس جمهور اشرف غنی در رابطه به انتقال موفقانه  مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای داخلی و شجاعت ، دلیری این نیروها درراه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور مزین نموده است.
همچنان این روزنامه دررابطه به دیدار رییس جمهور اشرف غنی با جان مکین و دیدار داکتر عبدالله عبدالله با این سناتور امریکا گزارش نشرنموده است.
روزنامه اصلاح درپیوند به تداوم کمک های جاپان به افغانستان و تاکید سفیر آن کشور بردوام کمک ها پرداخته است.
گزارش منتشر روزنامه اصلاح درپیوند به عملیات های تصفیوی میرساندکه درجریان سه روز گذشته 150 طالب و تروریستان در دانگام کشته شده اند.
صفحه چهارم این روزنامه با عنوان برگرفته شده از ویدوکنفرانس رییس جمهور اشرف غنی که خطاب به مسوولان قندز گفته خارج از چوکات قانون هیچ عملی قابل قبول نیست،  ترتیب گردیده است.
انیس شماره امروزی خود را باگفته های امامان مساجد که گفته اند "جنگ در برابر منسوبان امنیتی توجیه دینی ندارد، آغاز نموده است .
سخن انیس دررابطه به ششم جدی نقطه عطف درتاریخ افغانستان اختصاص یافته که درآن اشاره شده که سه ونیم دهه پیش از امروز جهان به دو قطب مخالف بنام های بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود که رهبری بلوک غرب را امریکا و بلوک شرق  راشوروی به عهده داشت و سردمداران این دوقطب درصدد آن بودند تا به خاطر رسیدن به اهداف خود به کشورهای بی طرف جهان سوم نفوذ کنند .
اتحادشوروی بدون شک نیاز داشت تا به آبهای گرم خود را نزدیک سازد.
عناوین که درشماره امروز چشم خواننده را بخود جلب میکند عبارت اند از  لوی درستیز وزارت دفاع درجلسه سه جانبه افغانستان ، پاکستان و ناتو اشتراک نمود ، یک پیکر تراش دوازده اثرش را به آرشیف ملی اهدا کرد.
توافقنامه بیست میلیون دالری ،مساعدت کشورجاپان و سایر مطالب جالب و علمی میباشد.
هیواد روزنامه دیگر دولتی که درشماره امروزی خود به مسایل سیاسی ، اقتصادی توجه نموده و گزارشی از دیدار رییس اجرائیه " با تجاران قندهار زیر عنوان "مشکل تاجران قندهار براساس قانون حل میشود" نشرنموده است.
سرمقاله هیواد زیر عنوان نیروهای افغان برای دفاع مردم شان آماده هستند" تحریر شده .
همچنان این روزنامه به مسایل دیگر نیز پرداخته .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا