تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره

کابل /۷ اسد/ باختر
بیرق ملی نماد وحدت ملی هویت مردم افغانستان به عنوان یک ملت واحد است .
مفسر آژانس باختر می نگارد؛ امروز هفتم اسد در تقویم ملی کشور روز ملی بیرق نامگذاری شده است.
تجلیل از این روز احترام به باور های یک ملت است٬ در وجود رعایت ارزش های ملی است ;I می توان به بیرق ملی مفهوم واقعی ٬جایگاه و مقام آن را داد .
هر رنگ بیرق ملی یک معنا و یک ارزش خاص را بیان می کند و در کل بازگو کنندۀ تاریخ مشترک٬ فرهنگ و سرنوشت مشترک٬ حماسه ها٬ قهرمانی ها٬ افتخارات٬ خوشی ها و درد های مشترک این ملت است.
هدف از نامگذاری روز ملی بیرق در تقویم کشور این است که این فرصت فراهم شود که مردم خود را درچتر بیرق ملی٬ به نام ملت واحد دریابند.
مردم افغانستان که در شرایط و اوضاع کنونی بیشتر به کنار آمدن٬ درک و تحمل یکدیگر نیاز دارند٬ بیرق ملی به عنوان یک ارزش ملی می تواند زمینه ساز چنین یک فرصت باشد٬ این بیرق ملی است که می تواند در شکل گیری و تقویت اتحاد اقوام٬ ادیان مذاهب… در چوکات یک ملت واحد نقش بازی کند٬ در وجود بیرق ملی است که ما به تفکر ملی٬ اندیشه های ملی و پاسداری از ارزش های ملی می رسیم٬ بیرق ملی است که ما را به عنوان یک ملت یاری می رساند که برای فردای بهتر٬ افق روشنی برای خود ترسیم کنیم.
باید درک کرد٬ مردمانی به سرفرازی و رفاه دست می یابند که ارزش های ملی شان را درک کنند و از آنها پاسداری کنند٬ بیرق ملی ما هم یک ارزش است که ما را در بسیج ملی یاری می کند و هویت مارا در میان ملل دیگر برجسته می کند٬ آن را پاس می داریم . صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا