سیاست

مشاور امنیت ملی با اعضای شورای ولایتی بلخ و نمایندگان آن ولایت در ولسی جرگه دیدار کرد

کابل / ۷ دلو/ باختر
داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان٬ امروز با اعضای شورای ولایتی بلخ و نمایندگان مردم این ولایت در ولسی جرگه روی موضوعات امنیتی و خدمات حکومتی بحث و تبادل نظر کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی مشاور امنیت ملی به آژانس باختر، اعضای پارلمان و شورای ولایتی به مشاور امنیت ملی گفتند که خواست‌ اساسی مردم تامین امنیت، صلح، تطبیق قانون، مبارزه قاطع با جرایم، مجازات متخلفان و جابه جایی اشخاص متخصص است.
آنان افزودند که طالبان و گروه‌های مسلح غیر مسوول به طور جدی سرکوب شوند و برای عملی شدن این امر باید مشکلات موجود تجهیزاتی و تشکیلاتی در بخش امنیتی حل شود.
در عین‌حال آنان باز کردن راه‌های مواصلاتی، خدمات صحی، تعلیمی و بهبود کیفیت تحصیلی را از دیگر خواسته‌های مردم بلخ عنوان کردند.
داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی از نمایندگان مردم بلخ اظهار قدردانی کرد که مشکلات مردم را پیشنهاد می‌ کنند و نقش شان را به عنوان نقطه وصل میان حکومت و مردم ادا می‌کنند.
وی اظهار داشت که امنیت شمال برای حکومت مرکزی اولویت دارد و نیز این ساحه برای کشور از لحاظ اقتصادی ارزش ویژه دارد و به همین دلیل مخالفان مسلح دولت توجه‌شان را به این ساحات بیشتر معطوف کرده اند.
محب بیان داشت که  باید در وضعیت امنیتی تغییرات بنیادین به میان‌ آید و اقدامات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در برابر افراد مسلح غیر مسوول قاطع  شود تا مردم بلخ از لحاظ جسمی و ذهنی مصوونیت احساس کنند.
مشاور امنیت ملی افزود که خوش‌بختانه، آگاهی مردم در رابطه به صلح افزایش یافته است و این امر باعث می‌شود که ملت به صلح برسد و جنگ پایان یابد و بعد از آن تحت هیچ عنوانی جنگ و منازعات تازه ایجاد نشود. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا