تبصره و مرور بر مطبوعات

تحلیل سیاسی

 

تغییرات اخیروالیان اگر از جانبی باعث استقبال مردم واقع گردیده است ، ازجانبی سبب گردیده که برخی از روزنامه ها خبرگزاری های غربی درمورد به ژاژسرایی و یا وه سرایی بپردازند.

درهرکشور و نظامی تغییرات متکی به قانون با درنظرداشت جنبه های اصلاحی انجام می یابد ، اما هر از گاهی که نظام افغانستان به خاطر کار آرایی ، و تبدیل مقامهاي ارشد درکشور پرداخته ، برخی حلقه ها در داخل و خارج از کشور به سبوتاژ برخاسته اند و تلاش کرده اند تا این اقدامات را به نحوه تحریف کنند.

 یکی از این موارد گزارشی است که ای اف پی یا خبرگزاری فرانسه درمورد این تغییر نشر کرده است . به باور این خبرگزاری حکومت افغانستان والی را برکنار کرده است که او طرفدار غرب بود .

نویسنده این مطلب هرگز فکر کرده او با چنین بيهوده گویی ها اساسات ژورنالیزم را زیر پا کرده و به گونه ای درامور داخلی کشوری که تازه از میان خاک و خاکستر سربلندکرده مداخله آشکارا نموده است و به گونه ای به تحریر اندیشه های ملی در افغانستان پرداخته است افغانستان کشوری مستقل و آزاد است ، رهبری نظام افغانستان توسط مردم آن انتخاب گردیده و دراین نظام هرگز مقامی وجود ندارد.

برخلاف منافع ملی کشور به طرفداری این و یا آن کشوری دردرون نظام همت گمارد .

هیچ والی و کارمند ارشد دولتی به اساس قانون اساسی کشور حق ندارد ازاین و یا آن کشوری طرفداری کند برای والیان و مقام هاي ارشد دولتی افغانستان منافع ملی ، ارزش های دینی ، و وطنی مطرح بوده نه طرفداری از این ویا آن کشور .

دولت جمهوری اسلامی افغانستان چنین ابراز نظرها و گزارش ها را تخطی سریع از موازین اخلاقی خبرنگاری پنداشته و آنرا شدیدتفرقه افگنی مداخله در امور کشور داری خود دانسته از گرداننده گان این خبرگزاری می خواهد ، متوجه اساسات مسلکی و اخلاقی خبرنگاری گردند ، از بستن افترا و بهتان و پروپاگند جداً جلوگیری کنند و اذهان عامه را تخریش نکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا