امنیت

وزارت دفاع: گروه طالبان در پی جنگ تبلیغاتی است

کابل   باختر   ۲۴  حمل
وزارت دفاع کشور اعلامیۀ  اخیر گروه طالبان  در مورد آغاز عملیات الفتح آن گروه را یک جنگ تبلیغاتی و مورال بخشیدن به افراد شان در میدان جنگ می داند.
به گزارش آژانس باختر ٬ طالبان روز گذشته از آٰغاز عملیات بهاری شان که الفتح نام داده شده است ، خبردادند .
در اعلامیۀ طالبان گفته شده است که این عملیات در برابر نیروهای خارجی و حمایت کنندگان خارجی آن صورت خواهد گرفت و برای گرفتن ساحات بیشتر شهر ها تلاش خواهد شد.
وزارت دفاع ملی در واکنش به اعلام عملیات بهاری گروه طالبان زیر نام عملیات «الفتح» گفته است که این گروه پس از شکست در بدخشان، سرپل، غزنی، بادغیس و… می‌خواهد «مورال کاذب» برای گروه  خود خلق کند.
در اعلامیه‌ی این وزارت که به روز(جمعه، ۲۳ حمل) منتشر شده، آمده است: طالبان تروریست… اکنون با اعلام عملیات‌ می‌خواهند مورال کاذب برای گروه خود خلق کنند و از همین رو به پروپاگند و تبلیغات اتکا می‌ کنند.
وزارت دفاع ملی تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در حال حاضر از قابلیت‌های جنگی بیشتری برخورداراند و نیروهای هوایی افغان نیز به شکل بی‌سابقه تقویت شده اند و به قابلیت اجرایی عملیات‌های هدفمند دست یافته‌اند.
وزارت دفاع همچنان یاد آ,ر شده  است که مردم افغانستان و جهان شاهد‌اند که طالبان بارها با حملات انتحاری در برابر مردم بی‌گناه وحشت خلق کرده‌اند.
به نقل از اعلامیه، حملات انتحاری نه تنها که فتح نیست، بلکه تباهی به بار می آورد و باعث کشته شدن مردم بی‌دفاع می شود .
باید گفت که طالبان در شروع هر سال عملیات های بهاری شان را با نام و عناوین مختلف راه اندازی کرده اند  مگر هیچگاه به اهداف شان نرسیده اند .    شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا