سیاست

وزیر امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاریهای کشور های اسلامی ملاقات کرد

کابل باختر 9 دلو
ایاد امین مدنی دبیرکل سازمان همکاری های کشور های اسلامی، دیروز با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، ایاد امین انتخاب صلاح الدین ربانی را به عنوان وزیر امور خارجه افغانستان تبریک گفته و بر ضرورت گسترش بیشتری روابط افغانستان با سازمان همکاری های کشور های اسلامی شد.
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور نیز بر ضرورت تقویت نقش سازمان همکاری های کشور های اسلامی در آوردن صلح در افغانستان تأکید کرد. وزیر امور خارجه کشور افزود: همانگونه که در برنامه ارائه شده ام به شورای ملی، بر ضرورت تقویت جایگاه افغانستان در سازمان همکاری های کشور های اسلامی و همچنان گسترش بیشتر و موثر روابط افغانستان با جهان اسلام تأکید کردم، در این راستا عملاً گام خواهم برداشت.
بر اساس یک خبر دیگر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز در تماس تیلفونی با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور، انتخاب ایشان را به این سمت تبریک گفت. در این تماس تلفونی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیوند های مشترک تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، ابراز امیدواری کرده است که در زمان مسئولیت صلاح الدین ربانی در سمت وزارت خارجه افغانستان، مناسبات و روابط نزدیک برادرانه میان کابل و تهران بیشتر از پیش تقویت شود. این در حالیست که شب گذشته، رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در اقامتگاه وزیر خارجه جدید کشور، انتخاب ایشان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به این سمت تبریک گفت.
برمبنای یک خبر دیگر: سرتاج عزیز مشاور امور بین الملل و امنیت ملی صدراعظم پاکستان، در پیامی به مناسبت انتخاب صلاح الدین ربانی رئیس جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان وزیر امور خارجه کشور، ابراز امیدواری کرده است که با این گزینش در شرایط حساس کنونی کشور، مناسبات دو کشور برادر و همسایه بیشتر از پیش تقویت شود. در پیام سرتاج عزیز که شب گذشته توسط ابرار حسین سفیر پاکستان در کابل به صلاح الدین ربانی سپرده شد، از وزیر خارجه کشور دعوت کرده است که در فرصت مناسبت، از اسلام آباد دیدار کند.
طبق یک خبر دیگر: شریف الدین امام اوف سفیر جمهوری تاجکستان با حضور در اقامتگاه صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور، پیام وزیر خارجه کشورش سراج الدین اصیلوف را تقدیم کرد. در این پیام، ضمن ابراز خرسندی از رأی اعتماد ولسی جرگه به صلاح الدین ربانی به عنوان وزیر خارجه کشور، ابراز امیدواری شده است که روابط برادرانه میان افغانستان و تاجکستان در دوره کاری صلاح الدین ربانی بیشتر تقویت شود.
همینطور سید مصدق خلیلی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و برخی روسای آن وزارت امروز در دیدار با صلاح الدین ربانی انتخاب ایشان را بحیث وزیر خارجه کشور تبریک و تهنیت گفتند.
ختم/خلیل مینوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا