سیاست

موقعیت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در ورق رای دهی قرعه کشی شد

کابل باختر/ 4/ قوس
رییس کمیسیون مستقل انتخابات میگوید: سطح تهدید های امنیتی در برابر مراکزرای دهی کاهش یافته است .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر ، داکتر احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات که امروز در محفل تعیین موقعیت نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سخن میگفت اظهار داشت : امیدوارهستیم که انتخابات سال آینده به دور دوم نرود و اگر انتخابات به دور دوم برود آن کمیسیون آماده گی دارد تا انتخابات دور دوم را در وقت معین آن برگزار نماید.
اوگفت ازکسانیکه در لست ابتدائیه نامزدان راه نیافته اند علت آن این است که نتوانسته بودند تا معیار های قانون انتخابات را برآورده سازند.
همچنان او اظهار داشت از دوصدوپنجاه و نه مرکز رای دهی که با تهدیدات بلند امنیتی مواجه بودند نه مرکز آن از سطح تهدید بلند بیرون آمده و زمینه برگزاری انتخابات درآن مراکز مساعد شده است.
او علاوه داشت کسانیکه در گذشته درکمیسیون کارهای مثبت را انجام داده اند دو باره در این کمیسیون جذب خواهند شد.
ضمناً داکتر نورستانی بعداز قرعه کشی تعیین موقعیت یازده نامزد ریاست جمهوری را درورق رای دهی رسماً اعلام نمودکه به اساس آن داکتر عبدالله عبدالله در شماره یک ، داوود سلطان زوی  درشماره دوم ، جنرال عبدالرحیم وردک در شماره سوم ، قیوم کرزی در شماره چهارم ، داکتر اشرف غنی احمدزی در شماره پنجم ، سردار محمد نادر نعیم درشماره ششم ، داکتر زلمی رسول در شماره هفتم ، قطب الدین هلال در شماره هشتم ، گل آقا شیرزوی در شماره نهم ، استاد عبدالرب رسول سیاف درشماره دهم و هدایت امین ارسلا در شماره یازدهم موقعیت شان را پیدا نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا