سیاست

مشاور امنیت ملی با مقامات آلمان دیدارکرد

کابل باختر 25 عقرب
محمدحنیف اتمر مشاورامنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان بعد از دیدار با مقامات سازمان ناتو در بروکسل مقر این سازمان، بر اساس هدایت رییس جمهورکشورجهت انجام مذاکرات رسمی با مقامات جمهوری فدرال آلمان به روز یکشنبه وارد آنکشور شد.
به گزارش آژانس باختر، درخبرنامه که از طریق دفترمشاور امنیت ملی دراین باره منتشر شده آمده: محمد حنیف اتمر در دیدار که با شتاین مایر وزیر امور خارجۀ آلمان و همچنان مشاور امنیت ملی صدراعظم آن کشور داشتند روی موضوعات مهم از جمله وضعیت امنیتی افغانستان، معضل مهاجرین افغان و کمک های اقتصادی آلمان بحث و گفتگو کردند.
محمدحنیف اتمر  مشاور امنیت ملی  از همتای آلمانی خود خواستار تمدید حضور نیروهای آلمانی در کشور شد.
مشاور امنیت ملی صدراعظم آلمان ضمن وعده همکاری و حضور نیروهای آلمان بعد از سال 2016 در افغانستان، تأکید کرد، مقامات آلمانی در نظر دارند تعداد نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهد.
محمدحنیف اتمر با وزیر خارجۀ آلمان روی وضعیت مهاجرین افغان صحبت کرد و افزود، بنابر تصمیم محمداشرف غنی رئیس جمهوری، حکومت افغانستان در نظر دارد، با آلمان یکجا روی طرح مشترک کار کنند تا بگونۀ دایمی به مشکل مهاجرین افغان و مهاجرت خاتمه داده شود. در این دیدار دلایل اصلی مهاجرت بدامنی و وضعیت نامناسب اقتصادی کشور بر شمرده شد.
وزیر خارجۀ آلمان از طرح افغانستان استقبال کرد و افزود کشورش حاضر است تا در بخش اقتصادی همکاری خود را افزایش دهد.
شتاین مایر افزود، آلمان در نظر دارد با افزایش کمک های اقتصادی خود برای افغانستان، تمرکز بیشتر خود را بر ساخت زیربناهای افغانستان مبذول دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا