تبصره و مرور بر مطبوعات

نگاه گذرا برمطبوعات دولتی امروز

کابل باختر/ 16/ جدی
روزنامه های دولتی که امروز بدست نشر سپرده شده به مسایل سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی پرداخته اند و به مطالب جالب و خواندنی نیزتوجه نموده اند.
روزنامه ملی انیس عنوان برگ نخست خود را با دیدار ویدیویی محمد اشرف غنی آراسته" صحبت ویدیویی رییس جمهور با خانواده های حادثه ولسوالی سنگین ولایت هلمند "این روزنامه سرمقاله خود را زیر عنوان ، مردم اعتماد کامل دارند که نیروهای امنیتی افغان درعدم حضور نیروهای خارجی توان مقابله با عوامل نا امنی هارا دارند تحریر نموده و نویسنده سرمقاله نوشته ماموریتی که جامعه جهانی بعداز حادثه یازدهم سپتامبر درقبال افغانستان به عهده گرفته بود درنتیجه آن رژیم طالبان درهمکاری با نیروهای مقاومت ملی افغانستان سقوط کرد که یکی از ماموریت های بزرگ ناتو به شمار میرود که درنیم قرن اخیر کم نظیر بوده است.
مسایل سیاسی و اجتماعی دیگر چون ، دولت وحدت ملی زمینه را برای سرمایه گذاری درکشور مساعد سازد ، درخشش امید زندگی درافق یاس آلودافغانستان، بیائید از میلاد حضرت محمد ( ص) به واقعیت گرامی داشت نمایم و سایر مسایل. روزنامه هیواد تیتر اخبار را با این عنوان دیزاین نموده " دجوزجان خلکو د کورنیو ځواکونو دمستقلانه دفاع د پیل ملاتر وکر . هیواد به موضوع سنگین پرداخته گفته دسنگین پیښی عاملینوته قانونی سزا ورکری شی .
افغانستان داوبو سم مدیریت تر سخته ارتیالری ، تحت این عنوان هم هیواد گزارشی نشرنموده که توجه خواننده را بخود جلب میکند.
عناوین دیگر که درصفحات هیواد به چشم میخورد چون دافغانستان او ایران ترمنځ دفرهنگی اورسانه یی اریکو پراخیتار تینگار وشو .
دخبریالانو دمالی ملاتر له صندوق سره باید ملاتر وشی ، دپشتونخوا قومی او سیاسی مشران په کابل کی دسولی پر سرخبری کوی و سایر مسایل دیگر نیز دراین شماره هیواد انعکاس یافته است.
روزنامه اصلاح برگ نخست را با موضوع حمله انتحاری درساحه قابل بای کابل که در آن یک فرد ملکی جان سپرده شروع نموده و عنوان درشتی دیگر صفحه اول این روزنامه در رابطه به موضوع سنگین اختصاص یافته که گفته شده حادثه سنگین نه تنها برای مردم هلمند بلکه برای همه مردم افغانستان حادثه المناک بود سرمقاله این روزنامه دررابطه معرفی کابینه تحریر شده که درآن تاکید شده دقت و تامل بیشتر در گزینش نامزد وزیران، کارمعرفی کابینه را به درازا کشیده است.
این روزنامه درصفحه تحلیل و نظر گزارش درزیر عنوان ، دغه دغه های بیکاری میان مردم بیشتر از گذشته نگرانی ایجاد کرده و سایر مطالب خواندنی و جالب نیز دراین شماره روزنامه اصلاح نشر شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا