ورزش

صعود منفورترین باشگاه فوتبال آلمان به لیگ قهرمانان اروپا

ایرنا-  باختر 28 حمل
تیم فوتبال لایپزیگ که به «منفورترین باشگاه فوتبال آلمان» مشهور است، پس از پیروزی برابر فرایبورگ، از جایگاه خود در جمع چهار تیم برتر بوندس لیگا در نخستین فصل حضور در لیگ برتر آلمان و کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا مطمئن شد.
منفورترین باشگاه فوتبال آلمان از آن روی به «لایپزیگ» داده شد که فقط 17 هوادار ثبت شده دارد.
به گزارش روز یکشنبه منابع اینترنتی، این باشگاه آلمانی که در سال 2009 تشکیل شد، در دیدار شنبه شب مقابل فرایبورگ به برتری رسید و با 61 امتیاز در رده دوم جدول بوندس لیگا ایستاد. این باشگاه که مورد حمایت شرکت تولید نوشیدنی‌ های نیروزا است، در مدت هفت فصل، خود را از فوتبال دسته پنجم آلمان به بالاترین سطح رساند.
لایپزیگ در مدت کوتاهی صاحب ورزشگاه جدیدی شد و مراحل ترقی را به سرعت طی کرد. لایپزیگ در فصل رقابت های 2015 – 2016 بیشترین هزینه را در لیگ دسته دوم آلمان انجام داد و نایب قهرمان این لیگ شد. نخستین کارزار این تیم در بوندس لیگا بسیار جنجال برانگیز بود.
نحوه فعالیت باشگاه، موجبات رنجش هواداران فوتبال آلمان را فراهم کرده است. در کشوری که هواداران در اداره باشگاه های فوتبال نقش حیاتی دارند، قانون 50 به علاوه یک به هواداران باشگاه حق رای می دهد و مالکیت کامل باشگاه را بدست بازرگانان میلیاردر تقریبا غیرممکن می سازد. اما لایپزیگ مبلغ 800 یورو بابت حق عضویت دریافت می کند. در حالی که حق عضویت بایرن مونیخ 80 یورو و بروسیا دروتموند حدود 60 یورو است.
به همین علت عضویت آسانی که باشگاه های آلمان به آن افتخار می کنند و امکان پیوندهای عمیق را بین باشگاه و هواداران میسر می سازد، در لایپزیک خیلی آسان نیست. این باشگاه فقط 17 عضو دارد که آنها هم روابط حرفه ای با شرکت حامی مالی مالک لایپزیگ دارند.
اما آنچه که موجبات رنجش بیشتر هواداران فوتبال را فراهم می کند، عملکرد تیم در فصل جاری است. لایپزیگ با پیروزی چهار بر صفر برابر فرایبورگ جایگاه خود را در رده دوم جدول بوندس لیگا تحکیم بخشید و صعودش را به فصل بعدی لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرد. این موفقیت با توجه به جایگاه باشگاه در هفت سال پیش غافلگیرکننده است. این موفقیت بر اعتبار باشگاه نمی افزاید هر چند باشگاه نیز اهمیت چندانی به این مسئله نمی دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا