سیاست

كميته ملي مبارزه با حوادث جلسه كرد

 

كابل باختر 30 جدي

جلسه کمیته ملی مبارزه با حوادث، بعد از ظهر امروز به ریاست محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه نخست محمد دایم کاکر رییس اداره ملی مبارزه با حوادث در مورد اجراآت آن اداره و ادارت عضو کمیته در جهت رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق مختلف کشور گزارش داد.

بررسی  اسناد محسوبی بودجه اضطراری ولایات در سال های 1390 و 1391،کمک به خانواده های  بی جاده شده در ولایات خوست، زابل، غزنی، کابل، قندوز، بلخ جوزجان  و تادیه حقوق شهداء و مساعدت نقدی از منابع کمیته در ولایات، قندهار، پکتیکا، بلخ، سمنگان، دایکندی، جوزجان، فاریاب، بغلان و بدخشان، ازموارد بود که در گزارش اداره ملی مبارزه با حوادث تذکر یافته بود.

سپس کمیته مطابق اجندا در مورد پرداخت کرایه و مصارف خدماتی ذخایر مواد اضطراری و سیلو ها در سطح ولایات بحث نمود. اعضای جلسه نظریات و پشنهادات خود را در جهت حل مشکلات موجود دراین زمینه ارائه نموده و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا در شش ماه اول سال مالی موارد نیاز مندی خودر در این زمینه را مشخص نموده و در نیمه دوم سال مالی، مصارف خدمات مواد غذایی ذخیر شده در ذخایر استراتیژیک را شامل بودجه آن وزارت نماید.

همچنین کمیته درمورد اتخاذ تصمیم مبنی بر چگونگی توزیع مواد غذایی ذخیره شده در ذخایر استراتیژیک و اضطراری وزارت زارعت، به اداره ملی مبارزه با حوادث وظیفه سپرد تا فهرستی از نیازمندی های آن اداره را تهیه نموده و به کمیته ارائه نماید. همچنین به وزارت زراعت، آبیاری مالداری نیز وظیفه سپرده شد تا درمورد تیست و آزمایش لابرارتواری مواد غذایی ذخیر شده در ذخایر استراتیژیک، اقدمات عملی وجدی انجام دهد.

در این جلسه پیشنهادات وزارت احیأ و انکشاف دهات مبنی تامین بودجه به منظور جلوگیری از تخریب زمین های زراعتی در ولایت جوزجان دراثر سیلاب و آب خیزی و همچنین کمبود بودجه حفاری بیش از 6 کیلومتر نَو بَر برای جلوگیری از سیلاب و تخریب مزارع مردم در ولسوالی امام صاحب ولایت کندز موردتأیید قرار گرفت.

بررسی چگونگی کمک غدایی به جا شدگان و خیمه نشینان در شهر کابل از دیگرموضوعات مورد بحث در جلسه امروز کمیته بود که معاون رییس جمهور در جهت رسیدگی به مشکلات آنان تاکید نموده و به اداره ملی مبارزه با حوادث نیز وظیفه سپرده شد تا طرح مشخصی را در مورد کمک به بی جاشدگان وخیمه نشینان شهر کبال به کمیته ملی مبارزه با حوادث ارائه نماید.

دراین جلسه ادارات و ارگان های عضو کمیته ملی مبارزه با حوادث درمورد آمادگی های خود مبنی بر مقابله با حوادث و رسیدگی به مشکلات احتمالی مردم در طول زمستان سال جاری اطمینان داده و معاون رییس جمهور و رییس کمیته ملی مبارزه با حوادث نیز بر هماهنگی های بیشتر در جهت پاسخ دهی به حوادث احتمالی  درطول زمستان و آمادگی های لازم در فصل بهار تاکید ورزید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا