امنیت

نکوهش حمله برکارکنان گروه رسانه ای موبی توسط خبرنگاران غرب کشور

شهرهرات 1 دلو باختر
خبرنگاران حوزه غرب حادثه شام روز گذشته در مرکز کشور را رویداد غم انگیز برای اهل رسانه ها دانسته به دادخواهی پرداختند.
در رویداد انتحاری که حوالی شش شام دیروز بر کاروان عامل کارمندان کابورا پرودکشن به وقوع پیوست شش تن جان باخته و بیست و پنج تن دیگر زخمی شده اند.
خبرنگاران حوزه غرب ضمن تقبیح این رویداد، وقوع آن را ضایعه جبران ناپذیر دانسته می گویند که خبرنگاران در کشور از مصئونیت کاری برخوردار نبوده و همواره دستخوش ناملایمات و جنگ های داخلی کشور شده اند.
مسولان رسانه ها میگویند که هنوزهم چالش های فراوانی بر سر راه خبرنگاران در افغانستان موجود می باشد، در رسانه ها مصؤنیت کاری وجود نداشته، خبرنگاران افغان با تهدیدات امنیتی مواجه هستند.
بگفته فرزانه وفا محمدی مدیررسانه های محلی، آزادي بيان درافغانستان، يكي از مهمترين و پيشگام ترين عرصه رشد افغانستان است.
اوگفت، بزرگترين دست آورد مردم و دولت افغانستان به كمك جامعه جهاني درطول سال های رشد رسانه ها، شكل گيري و قوت گرفتن آزادي بيان درافغانستان است.
در عین حال نقیبه بارکزی خبرنگار در هرات نیز حمله بر کاروان اهل رسانه ها در مرکز کشور را وحشیانه دانسته عاملین آن را دشمن آزادی بیان و دشمن بشریت نام میبرد.
بعد از ظهر امروز جمعی از خبرنگاران حوزه غرب ضمن تجمع در دفتر رسانه ایی نی با تقبیح حادثه روز گذشته به دادخواهی پرداختند.
گفتنی است در پی حمله انتحاری بر موتر عامل کارمند کابوراپرودکیشن  شام گذشته در کابل شش تن به شهادت رسیده و بیست و پنج تن دیگرزخم برداشته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا