سیاست

رییس جمهورغنی: ما از منافع علیای کشور خودکنار نمی رویم

کابل باختر/ 28/ اسد
رییس جمهور غنی میگویدکه سیاست خارجی افغانستان هرگزقابل معامله نیست .
به گزارش آژانس باختر، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که امروز درمراسم ویژه گرامیداشت از نودوهفتمین سالروز استرداد استقلال کشور سخن میگفت، اظهار داشت که افغانستان نودو هفت سال قبل از امروز درامور داخلی و سیاست داخلی خود دست بازداشت وما در آن سال موفق به دریافت استقلال سیاسی و تعیین سیاست خارجی خود شدیم .
رییس جمهورغنی دراین مراسم با تاکید گفت که سیاست خارجی افغانستان هرگز قابل معامله نیست و افغانستان هیچ وقت سیاست خارجی خود را به کس تسلیم نمیکند.
وی از عملکرد نیروهای امنیتی کشور در مبارزه با هراس افگنی، حفظ تمامیت ارضی و استقلال ملی ستایش کرد و آنان را قهرمانان کشور خواند.
رییس جمهور گفت، ما ازمنافع علیای کشور کنار رفته نمی توانیم و در قدم اول پشتیبانی ما از قوای امنیتی و دفاعی کشور است زیرا هر سرباز، هر افسر و هر جنرال این نیروها از تمامی افغانها نمایندگی میکنند.
به گفته رییس جمهور غنی، بیشتر از هرکس دیگر نیروهای امنیتی ما باجنگ ضدیت دارند مگر آنها برای منافع کشور همچنان درسنگر دفاع از این کشور قرار دارند و جزسیاست ملی و انگیزه وحدت ملی هیچ چیز دیگر در اردوی ملی ، پولیس ملی و امنیتی ملی جا ندارند.
رییس جمهور گفت که درافغانستان نه شبکه تروریستی علیه افغانها و جهان فعالیت دارند و تاکید برنابودی گروه های هراس افگن نمود.
او یاد آور شد که باید آنها درک کنندکه ممد تروریستان درجهان کیست و دریک پیام واضح به آدرس پاکستان گفت " پیام ما واضح است، روابط دولت با دولت در چهارچوپ منافع علیای ملی است و ما از منافع علیای ملی کنار نمیرویم " .
رئیس جمهور غنی به آدرس مردم و زمامداران پاکستان گفت درقسمت شناخت افغانستان ، تنها مطالعه اقبال لاهوری برای آنهاکافی است .
رییس جمهور غنی همچنان از جهان اسلام خواست تا دریک صف واحد کنار هم بیایم و نام اسلام را از گزند آن گروهک های کوچک که میکوشند هویت اسلام را در گرو خود گیرند رها سازیم .
باید گفت که درمراسم امروز به اساس حکم رییس جمهور غنی برای عبدالله خان وزیر دفاع ملی و تاج محمد جاهد وزیر امور داخله رتبه فوق العاده سترجنرالی اعطا گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا