سیاست

برخی رسانه ها گزارش داده اند که ملاهای پاکستانی بدون اجازه دستگاه استخباراتی آنکشور کاری را انجام داده نمیتوانند

کابل باختر/ 26/ دلو
برخی رسانه ها گزارش داده اند که ملاهای پاکستانی بدون اجازه دستگاه استخباراتی آنکشور کاری را انجام داده نمیتوانند.
این گزارشها درحالی نشر میشوند که هیئت شوراي علماي افغانستان   با علماي پاكستان  در آنكشور  پيرامون بر گزاري جلسه مشترك علماي دو كشور در كابل بحث و گفتگونمودند.
گزارشگر آژانس باختر مینویسد علی الرغم آنکه سران افغانستان و پاکستان درلندن توافق کردندکه روند مذاکرات برای اعاده صلح درافغانستان و منطقه ادامه یابد ، و رییس جمهور پاکستان صلح درافغانستان را صلح در پاکستان تعبیر کرد ، با آن هم دیده میشود که برخی حلقه هایی دردرون حکومت پاکستان میخواهند از مذاکرات صلح نیز بهره گیری سیاسی نمایند.
واین روند را در مسیری هدایت کنندکه میخواهند مستدلل به آن نباید ساده پنداشت و نباید تصور کرد که صلح و مذاکره دراین زودی ها حاصلی خواهد داشت .
زیرا زمانی که شماري ازعلمای پاکستان حضور طالبان را در هر بحث و مذاکره مطرح میکند ، به گونه ای میخواهد بازهم روند مذاکرات و حتی برگزاری کنفرانس علمای دو کشور را سبوتاژ کند.
زیرا در کنفرانسی که مطمح نظر است ، درآن علمای دو کشور و یا هم سایر کشورهای اسلامی در برابر حملات انتحاری و انفجاری که ازجانب طالبان و ایادی استخبارات منطقه انجام میشود ، متکی به ارشادات دین مقدس اسلام آنرا تحریم کنند.
  سکوت در برابر چنین جنایات ، سکوت و جفای بزرگ در برابر دین مقدس اسلام و خون ملت افغانستان است که از سوی طالبان ريختانده شده و میشود.
صلحی بدون قطع حملات انتحاری و انفجاری معنی یی ندارد به باور آگاهان، طالبان اکنون درجبهات جنگ شکست خورده اند و تنها حربه یی که دارند ذهن شویی جوانان و آماده سازی آنها به خودکشی میباشد و بس .
آنچه راکه همه می خواهند قطع شود امابرخي از علمای پاکستان از آن شانه خالی میکنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا