فرهنگ

محمد اشرف غنی : فرهنگ تقدیر نقطه اول است

کابل باختر/ 16/ اسد
محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان امروز درکنفرانس تطبیق راهکار برای مدیریت امورمالی عامه گفت که فرهنگ تقدیر و ارج گذاشتن باید جای توبیخ را بگیرد ، زیرا فرهنگ تقدیر نقطه اول است .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، کنفرانس تطبیق راهکار برای مدیریت امور مالی عامه ازسوی وزارت مالیه با حضور داشت رییس جمهوری اسلامی افغانستان، رییس اجرائیه معاون ریاست جمهوری و معاونان ریاست اجرائیه، شماری از اعضای کابینه وشورای ملی درارگ ریاست جمهور برگزار شد.
دراین کنفرانس رییس جمهوری گفت: ایجاد سیستم حسابده و شفاف چیز تازه درکشور نیست ، ما وعده های خود را قدم به قدم اجرا می کنیم .
محمد اشرف غنی خاطر نشان کردکه وزارت مالیه درمشکل ترین شرایط توانست 22 درصد عواید را بلند ببرد و امید است این عواید درآینده به دوچند افزایش یابد.
رییس جمهوری اسلامی افغانستان یاد آورشد که وزارت مالیه این اصلاحات را آغازکرده است و ضروراست تا این اصلاحات درتمام ادارات افغانستان عملی شود و در پنج سال آینده برای چنین اصلاحات درتمام ادارات کشور به بیست میلیون دالر نیاز است .
رییس جمهور بیان کرد که درتمام کشور تفاوت میان ادارات کلیدی وغیرکلیدی وجود  ندارد و تمام ادارات دولتی کلیدی میباشد.
وی یاد آورشد که هرمعیاری را که ملل متحد بخاطر شفافیت درافغانستان تقاضا دارد دولت افغانستان درزمینه مطابق آن معیار حاضر به حسابدهی است .
دراین کنفرانس اکلیل حکیمی وزیر مالیه صحبت کرد و بیان داشت که اصلاح را ازوزارت مالیه آغاز کرده است و مدیریت امورمالی را جز اولویت های کاری آن وزارت قرارداده است .
وی گفت که هدف از مدیریت امورمالی عامه اینست که چگونه باید از بودجه استفاده شود و چطور از امکانات دست داشته استفاده صورت گیرد.
اکلیل حکیمی یاد آورشد که این سیستم به سایر وزارتخانه ها گسترش داده میشود.
دراخیر این کنفرانس رییس جمهوری اسلامی افغانستان به پاس خدمات وزیرمالیه به وی مدال غازی وزیرمحمد اکبرخان را تفویض کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا