اخبارسیاستTOP

مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی افغانستان تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه نقش فعال را ایفا کند

کابل ۲۷ ثور باختر
معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر چین در کابل، گفت که امارت اسلامی افغانستان تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه نقش فعال را ایفا کند.
ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا با ژاو شینگ، سفیر چین در کابل دیدار کرده است.
در این دیدار، ژاو شینگ از همکاری کشورش با امارت اسلامی افغانستان یاد کرد و گفت که همکاری و مناسبات مشترک هردو جانب می‌تواند در راستای حل مشکلات کمک کند.
به گفتۀ وی؛ جمهوری مردم چین در نشست‌های بین‌المللی به ویژه نشست شورای امنیت، از موقف امارت اسلامی افغانستان حمایت می‌کند و متعهد به همکاری خویش با امارت اسلامی افغانستان است.
سفیر چین در کابل هم‌چنان از معاون سیاسی ریاست الوزرا، جهت اشتراک در اجلاس مجمع ترانس هیمالیا که در چین برگزار می شود، دعوت کرده است.
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز در این دیدار، از همکاری جمهوری مردم چین با افغانستان در زمینه‌های مختلف تشکر کرد و گفت که امارت اسلامی افغانستان، به حیث حکومت مسوول بر تعهدات انجام شده پابند است و تلاش می‌کند در مسایل منطقه‌یی و ثبات و پیشرفت منطقه، نقش فعال را ایفا کند.
معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان همکاری چین در نشست‌های بین‌المللی در مورد افغانستان و حمایت بیجینگ از موقف امارت اسلامی افغانستان را به نفع مردم افغانستان دانست و گفت که همکاری چین می‌تواند باعث تغییرات مثبت و رشد اقتصادی در کشور شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا