سیاستاخبار

وزارت دولت در امورصلح،۱۰۰جلسۀ مشورتی پیرامون صلح را برگزار کرده است

کابل/ 10 حوت/ باختر

وزیر دولت در امور صلح می گوید، صد جلسه  از سوی این نهاد با اقشار مختلف کشور برای مشوره روی روند صلح برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر،سید سعادت منصور نادری وزیر دولت در امور صلح  امروز در برنامه حساب دهی دولت به ملت گفت  که وزارت دولت در امور صلح برای تأمین شمولیت و مشارکت اقشارمختلف جامعه در روند صلح در یک سال گذشته با ۲۳ قشرمختلف جامعه، ۱۰۰جلسۀ مشورتی، هماهنگی و نظرخواهی برگزار کرده است  که از طریق این جلسات، احزاب سیاسی، زنان، قربانیان جنگ و نهادهای جامعۀ مدنی طرح های‌شان را به صورت کتبی ارائه کرده اند و این وزارت آن‌ها را به ریاست جمهوری ارائه کرده است.

نادری گفت که در بخش پالیسی و استراتیژی در سال ۱۳۹۹ توانسته اند، راهکار مطبوعاتی وزارت دولت در امور صلح و خطوط اساسی که از جانب مقام های این وزارت در مطبوعات مطرح می‌شود را تهیه و تدوین کند  که این سند دربرگیرنده چگونه‌گی راهکار اطلاع‌رسانی صلح به مطبوعات است.

او همچنان تدوین رهنمود ارتباطات رسانه‌یی هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان در سال ۱۳۹۹ در بخش پالیسی را از دیگر دست‌آوردهای وزارت دولت در امور صلح عنوان کرد وگفت که این سند به منظور تأمین هرچه بهتر ارتباطات استراتیژیک ترتیب شده است.

تدوین مسودۀ سند ارتباطات استراتیژیک، تدوین طرزالعمل تعامل با رسانه‌ها، سیستم ‌سازی برای آرشیف مواد تصویری، ایجاد و معرفی آدرس‌های اطلاع‌رسانی به شمول وب‌سایت و صفحات اجتماعی، آغاز کردن تطبیق مفاد قانون دسترسی به اطلاعات، تطبیق طرح گرافیکی تصاویر مقایسه‌یی «جنگ یا صلح»، تطبیق طرح رسامی ارشادات اسلامی (آیات و احادیث) در زمینۀ صلح ‌پروری و نشر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، تهیه نوارهای ویدیویی ترویج صلح و نشر آن‌ها در شبکه‌ های اجتماعی وجلب همکاری رسانه‌ها در نشر آن‌ها، و ثبت و ارسال نوار های تصویری در پاسخ به سوالات رسانه‌ها در سال۱۳۹۹ از دیگر دست آوردهای وزارت دولت در امور صلح عنوان کرد.

وزیر دولت در امور صلح تاکید کرد که گروه مشورتی صدای واحد زنان برای سیاست ‌گذاری صلح در سال۱۳۹۹ ایجاد شد و هم اکنون در۱۲ ولایت فعالیت دارند و طرح گسترش آن به ۳۴ ولایت زیر کار قرار دارد.

نادری گفت که برای وزارت دولت در امور صلح درسال ۱۳۹۹ مبلغ هشتصدوهژده میلیون نه صدو پانزده هزار وچهار صدو بیست هشت افغانی بودجۀ عادی تخصیص داده شده بود که ۶۲.۲۲ فیصد آن به مصرف رسیده است.بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا