جهان

اعتراضات خونین عراق ۵۴ کشته در دو روز گذشته برجا گذاشت

بغداد/رسانه‌های دولتی/ 5 عقرب/ باختر
کم از‌کم ۵۴ نفر در اعتراض‌های ضددولتی در بغداد، پایتخت عراق و نیز چند شهر دیگر در جنوب این کشور در دو روز اخیر کشته شدند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از رسانه‎های دولتی عراق، منابع بیمارستانی شمار مجروحان درگیری‌های خونین روز جمعه در سراسر عراق را نزدیک به هزار و ۸۰۰ نفر ذکر کردند و خالد مهنی، سخنگوی وزیر داخله عراق نیز اعلام کرد که دست کم ۶۸ تن از مأموران پولیس در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند.
معترضان عراقی در این روز به ساختمان‌های دولتی، دفاتر احزاب و نیز دفاتر محلی گروه‌های شبه‌نظامی، به ویژه گروه‌های نزدیک به حکومت ایران یورش بردند.
پیشتر مقام‌های رسمی دولت عراق گفته بودند در دور جدید تظاهرات در این کشورکه از اول اکتوبر آغاز شده تاکنون بیش از ۱۵۷ نفر کشته شده اند و ۶ هزار نفر زخم برداشته اند.
برخی از اعضا نیروهای عراقی متحد ایران در درگیری‌های خشونت‌بار نقش داشتند و برخی شاهدان آنان را مسئول شلیک به شهروندان معترض دانسته‌اند.
امروز راه پیمایان در شهرهای جنوبی ناصریه و دیوانیه، دو ساختمان دولتی و حدود ۱۵ دفتر متعلق به احزاب سیاسی و شبه‌نظامیان مسلح را که در ایتلاف نظامی گروه قدرتمند شیعه، حشدالشعبی عضو هستند، به آتش کشیده و غارت کردند.انصاری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا