تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری برنشرات برخی از روزنامه های چاپی غیرحکومتی درپایتخت

کابل باختر 24 ثور
شماری محدود ازروزنامه های چاپی غیرحکومتی درپایتخت که بدسترس قرارگرفته اند درشماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی درکشورپرداخته اند ونیز اخبارو گزارش های را درباره رویداد های منطقه و جهان نشرکرده اند .
روزنامه ماندگار برگ نخست را با مطلب زیر عنوان کمیسیون امنیت داخلی مجلس : امریکا درسرکوب طالبان کم توجهی کرده است . آغازکرده و درمطلب دیگرزیرعنوان ، فهرست اعضای حزب اسلامی برای شمولیت درنهاد های امنیتی رد شد.
به نوشته این روزنامه : حزب اسلامی گلبدین حکمتیار با انتشاربیانیه یی ازمعرفی حدود چهارهزارنفراز اعضای این حزب را به وزارت دفاع افغانستان برای پیوستن به ارتش و نهاد های امنیتی افغانستان خبرداده است اما مسوول دبیرخانه کمیسیون توافق نامه صلح با حزب اسلامی می گوید که فهرست فرستاده شده توسط حزب اسلامی گلبدین حکمتیار بنابرمشکلات فنی رد شده است .
روزنامه به همین ترتیت ادامه داده درصفحه دوم مطلب را زیرعنوان دولت باید ازجنگ فرسایشی عبورکند، را نشرکرده است .
این روزنامه درصفحه سوم ازقول سفیرافغانستان در پاکستان آورده است : رهبران طالبان آزادانه درپاکستان فعالیت دارند.
روزنامه ماندگار همچنان درصفحه سوم خبرداده که ترامپ درمورد اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان تصمیم نگرفته است.
روزنامه ماندگار همچنان درصفحه سوم به سفررییس اجرایئه به ولایت بدخشان توجه کرده ازقول او عنوان نموده که تفاوت دیدگاه نباید موجب تقویت دشمن شود.
روزنامه ماندگار درصفحه های دیگردنبال مطالب بیشترشده است.
اما روزنامه افغانستان ما ، درصفحه اول به واکنش وزارت داخله پیرامون گزارش سازمان ملل متحد توجه کرده زیرعنوان جنرال رازق زندانیان را شکنجه نمیکند . مطلب را نشرکرده است .
روزنامه افغانستان ما نیز درصفحه اول به سفررییس اجرائیه به ولایت بدخشان توجه کرده ازقول وی عنوان کرده است که بدخشان باید از وجود هراس افگنان پاکسازی شود.
تاثیرکشاورزی بررشد اقتصاد افغانستان ، ادبیات معاصر، حمله وسیع سایبری هزارکمپیوتررا هدف گرفته است .عنوان های دیگری می باشد که این روزنامه به نشر آن درصفحه اول اقدام کرده است.
اما روزنامه آرمان ملی دربرگ نخست خبرداده که پروژه ، سرک سازی بهارک – اشکاشم افتتاح شد.
به نوشته این روزنامه : داکترعبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی دیروز برای بررسی مشکلات ولایت بدخشان و افتتاح سرک بهارک – اشکاشم درراس یک هیئت بلند پایه به این ولایت سفرکرد.
روزنامه به همین ترتیب ادامه داده درمطلب دیگر زیرعنوان ، کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل : قوماندان پولیس قندهارمحاکمه شود. قوماندان پولیس قندهار : این ادعا برای بی آبروکردن من است . به موضوع گزارش سازمان ملل در رابطه قوماندان امنیه قندهارپرداخته است .
روزنامه آرمان ملی در صفحه های دیگردنبال مطالب بیشترشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا