جهان

حمله طیاره بی پیلوت امریکائی بر وزیرستان شمالی

پشاور – دی دان – 1 میزان – باختر
تعداد تلفات حملات انتحاری دیروز در شهر پشاور از هشتاد نفر تجاوز کرده و زخمیان این حادثه نیزبه یکصدو بیست تن افزایش یافته است.
به گزارش آژانس خبری باختر،چاشت دیروز دو حمله کننده انتحاری مواد انفجاریه همراه خود را در بیرون و داخل یک کلیسا در شهر پشاور منفجر کردند که در آن مجموعاً بیش از دوصد تن کشته و زخمی شدند. سی وچهار زن و هفت طفل شامل کشته شده گان این حملات هستند که وضعیت صحی هفده زخمی این حملات وخیم گفته شده است.
یک منبع بی بی سی در پاکستان امروز صبح گفت که تا حال هشتاد و یک جسد حملات دیروز دفن شده و مجروحین این حملات در دو شفاخانه شهر پشاور تحت تداوی قرار دارند.
طبق گزارش منابع خبری پاکستان یک شاخه طالبان پاکستانی مسوولیت حملات بر این کلیسا را بر عهده گرفته و گفته است که حملات بر شهروندان غیر مسلمان تا  هنگامی که ایالات متحده امریکا حملات طیارات بی پیلوت خود بر مناطق قبایلی را متوقف ننماید ، ادامه خواهد یافت.
صدراعظم ، وزیر امور داخله و رهبران احزاب سیاسی پاکستان حملات انتحاری بر این کلیسا را محکوم کرده اند.
این حملات دیروزدرهنگام  یک مراسم در این کلیسا که در آن بین 600 الی 1000 نفر موجود بودند صورت گرفت و قبل از انجام حملات یک تعداد مردم کلیسا را  ترک نموده بودند.
تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت این حملات را پذیرفته و گفته است          که یک شاخه جدیدرا به نام جند الحیفسه در این تحریک ایجاد کرده که هدف آن کشتن خارجیان و غیر مسلمانان است و این حملات را در جواب حملات طیارات بی پیلوت امریکائی انجام میدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا