تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره // داعش و طالب دو رخ یک سکه

کابل باختر 10 دلو
حوادث اخیر تروریستی درکابل وبخش های دیگر از کشور ثابت ساخت که  چند دستگی  میان گروه  های تروریستی  وجود ندارد بل آنها یکی  اند از نام ها وآدرس که شبکه های استخباراتی برای شان معین میسازد  به جان مردم  ریخته  اند و خون میریزند.
مفسر آژانس باختر  مینگارد :  روز اول ماه دلو،  کابل گواه یک حمله  شنیع تروریستی  بر هوتل انترکانتیننتال بود یک هفته بعد از این حادثه  بازهم تروریستان سنگدل چهاراهی صدارت را کشتارگاه مردم ساختند دو روز بعد آن تروریستان درکابل حادثه  آفریدند و با یک حمله  بریک  مرکز اکادمیک  شماراز جوانان ما را به شهادت  رسانیدند.
دردو حادثه  اولی  گروه طالبان  ودرحادثه  سومی  داعش  ادعا مسوولیت  کرده است   آنچه برای  مردم  افغانستان  قابل مکث ودقت  است این است  که در هر سه حادثه  این مردم افغانستان بودند که  قربانی  دادند ٬هرسه حادثه ،حوادث تروریستی بودند که از نام  و آدرس های متفاوت بیان  شد مگر واقعیت این است  که در انجام حملات تروریستی  تفاوت میان داعش وطالب دیده  نمیشود و هر دو با یک  نظر و با یک  دیدگاه فاجعه خلق میکنند و خون میریزند.
این حوادث نشان داد که طالب وداعش در انجام فعالیت های تروریستی  یک نام دارند  وآن تروریست است.
پس نباید ما خود را  فریب به این دهیم  که طالب جدا و داعش جدا است هردو شامل پروژه های انتحاری اند  هردو یک مرکز واز یک  هسته رهبری میشوند واز یک آدرس  سر بیرون  میاورند.
آنها که فکر میکنند ٬طالب دشمن داعش است  به خطا رفته  و غلط کرده اند زیرا هردو به قتل  وویرانی افغانستان آستین  بر زده اند وهر دو هماهنگ اند .
داعشی های امروز طالب دیروز اند که براساس هدایت سازمان های استخباراتی منطقه  فقط قیافه و بیرق را جدا ساخته اند .
ملاهبت الله سر دسته  گروه طالبان درسفری دزدانه که چندی قبل  به هلمند داشت خود صریحآ از افرادش خواست تا با داعشی ها همکاری کنند  زیرا آنها دربرنامه  عملی واهداف شان با طالبان همسویی دارند .
پس این حرف دقیق است  که طالب وداعش وجود ندارد بل هردو وابسته به سازمان های استخباراتی اند.
همه میدانند که طالب کی است وداعش کی است وهمه از اهداف وبرنامه  های استخبارات پاکستان وسازمان های  مغرض دیگردرمنطقه آاگاه اند چراما با تدبیر وبرنامه به جنگ آنها نه رویم  و تا چه وقت ملت ما باج بدهند وقربانی فعالیت های هراس  افگنانه شود.
مشوره مردم  به مسوولان این است  که نباید وقت خود رابه تفکیک  طالب وداعش  سپری نمایند . بل این رایاد بگیریم  که رویدا های بغرنج و پیچیده نیازمند سنجش های دقیق ، تحلیل ، تجزیه  و ارزیابی های موشگافانه  است که براساس آن سرکلاوه را پیدا کرد برنامه ریخت و به جنگ هراس افگنان رفت  . تحلیل سیاسی .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا