امنیت

سخنگوی وزارت دفاع ملی : هدف از راه اندازی برنامه ترمیم وسایط نظامی و اسلحه سنگین ،رفع نیازمندیهای تجهیزاتی میباشد

 

کابل باختر/ 16/ ثور

سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید : هدف از راه اندازی برنامه ترمیم وسایط حربی و اسلحه سنگین که مرفوع نمودن نیازمندیهای اردوی ملی و دفاع از

 سر حدات كشور میباشد.

 به گزارش خبرنگار آژانس باختر جنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی که امروز دریک نشست خبری درکابل سخن میگفت اظهار داشت .

 به اساس فیصله شورای امنیت ملی ترمیم ووسایط و اسلحه سنگین مرفوع نمودن نیازمندیهای اردوی ملی میباشد ما میکوشیم تا نیازمندی های خود را از امکانات داخلی بر آورده سازیم  و وزارت مالیه مبلغ شصت ملیون دالر را بخاطر ترمیم این تجهیزات اختصاص داده که میتوان با آن پرزه جات مورد ضرورت را خریداری نمود.

 جنرال عظیمی بیان داشت که ترمیم سلاح و وسايط ارتباط به کدام موضوع ندارد ووزارت دفاع ملی میخواهد بعضی ضروریات و کمبودی های اردوی ملی را مرفوع نماید  و با ترمیم این سلاح تاحدی ضروریات اردوی ملی مرفوع خواهد شد.

ازطرف دیگر سخنگوی وزارت دفاع ملی گزارش موسسه سیگار را رد نمود که درآن ادعا شده که ضایعات انسانی در اردوی ملی افزایش یافته است.

 وي یاد آورشد که اردوی ملی از لحاظ کمیت و تعلیمات کاملاً تکمیل گردیده مگر در ساحهء تجهیز قوای هوائی و توپ خانه مشکلات وجود داردکه درآینده حل خواهد شد.

جنرال عظیمی گفت وزارت دفاع ملی میخواهد که مشکلات موجود درامتداد خط دیورند از مجرای دیپلوماتیک و گفتگوهای سه جانبه حل شود با آنهم سخنگوی وزارت دفاع ملی یاد آور شد که وزارت دفاع ملی درصورت ضرورت از هرگزينه برای حفظ تمامیت ارضی و استقلال ملی استفاده خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا