سیاست

سخنرانی نوبتی حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که پنجشنبه شب ازطریق امواج رادیوی ملی به نشررسید

بسم الله الرحیم

کابل 10 جوزا باختر

هموطنان عزیز خواهران و برادران محترم سلام علیکم ورحمت لله و برکاته.

 کار ثبت نام به خاطر انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در پنج جوزا درکشور آغاز گردید و امید است که روز تاروز باازدیاد مراکز ثبت نام این سلسله گسترش بیشتر یابد.

هموطنان عزیز! جای شکر گزاری از خداوند متعال است که این توفیق را شامل حال مردم ما ساخت  که بعد از دو انتخابات  گذشته  اینک در کشوربه خاطر دور سوم انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی سلسله ثبت نام آغازشده و درسال آینده به رضایت خداوند متعال مردم ما در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی شرکت خواهند کرد و رئیس جمهور و اعضای شوراهای ولایتی کشوررا انتخاب خواهند نمود وبه این ترتیب در انتخابات شرکت و ازطریق استعمال رای خود  در برابر وطن وظیفه ملی  خود را انجام  خواهند داد.

خواهران و برادران! تمام آن هموطنان که سن هجده سال را تکیمل کرده باشند، در انتخابات شرکت و حق استعمال رای رادارند.

هموطنان ما زمانی رای خود را استعمال کرده میتوانند که کارت شرکت در انتخابات را داشته باشند. اگر کارت همراه شان نباشد، پس درانتخابات به کاندید مورد  نظر خود رای داده نمیتواند پس تمام آنعده  هموطنان که پس از انتخابات گذشته، به سن هجده رسیده باشند، ویا اینکه درسالروان سن هجده سال را تکمیل مینمایند، آنان درهر گوشهء از کشور که زنده گی مینمایند، باید حتمی به مراکز ثبت نام مراجعه نمایند و بادرج نام خود، کارت شرکت در انتخابات رااخذ نمایند. اگر کارت کسی مفقود شده باشد و یا اگر از مهاجرت دوباره به کشور  برگشته  باشند، آنان هم باید به مراکز  ثبت نام رفته و نام خود را درج نمایندوکارت شرکت در انتخابات را اخذ نمایند.

آنعده از هموطنان که در انتخابات گذشته ثبت نام کرده اند و کارتهای شان موجوداست، همین کارت ها یعنی کارت های سابقه شان کافیست باهمین کارتهای سابقه، آنان میتوانند درانتخابات  آینده نیز شرکت نمایند و رای خود را استعمال کرده میتوانند ثبت نام مجدد و به اخذ کارت جدید نیازی و جود ندارد.

هموطنان گرامی، طوریکه کار ثبت نام به خاطر انتخابات درهمین چندروز قبل آغاز شده است، شاید مراکز ثبت نام حالا اندک باشد مگر کمیسیون مستقل انتخابات وظیفه دارد که شمار این مراکز  را توسعه دهد و به ساحات دور و نزدیک  کشور گسترش بدهد تا هموطنان ما به آسانی ثبت نام کرده بتوانند و برای شرکت در انتخابات آینده کارت بیگیرند.

برای تامین امنیت مراکز  ثبت نام به ارگان های امنیتی هدایت شده است ، انشاالله تمام این مراحل  به خیر سپری میشود ومردم به خاطر شرکت در انتخابات آینده آماده میشوند اگرخداوند بخواهد انتخابات به صورت بهتر انجام میشود و مردم نیز به گونهء خوبی رای شانرا خواهد داد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا