سیاست

جلسه کمیته قوانین تحت ریاست معاون رییس جمهور برگزار گردید

کابل باختر/ 11/ دلو
جلسه کمیته قوانین کابینه جمهوری اسلامی افغانستان تحت ریاست استاد سرور دانش معاون رییس جمهور و رییس آن کمیته ب دیروز گزارشد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،
براساس اجندا  ابتدا مسوده طرح قانون محاسبین مالی از جانب اعضای جلسه کمیته قوانین مورد بحث و بررسی قرارگرفت. این قانون به هدف تنظیم امور مربوط به صدور جواز نامه محاسبه به محاسبین، فراهم نمودن زمینه شفاف محاسبه معیاری و معیاری ساختن اعتبار دهی محاسبات مالی در بیست ماده تهیه و تنظیم شده است. پس از گفتگو و ارائه نظریات کارشناسی از جانب اعضای جلسه، سرانجام طرح این قانون به تأیید کمیته قوانین رسید و فیصله شد که وزارت عدلیه طرح این قانون را طی مراحل نماید.
همچنان بر اساس اجندا مقرره تنظیم فعالیت شبکه تلویزیون دیجیتالی ازطرف اعضای جلسه مورد بررسی قرار گرفت. مقرره تنظیم فعالیت شبکه تلویزیون دیجیتالی  به منظور استفاده مؤثر از طیف فریکونسی به حیث منبع کم یاب، رعایت میثاق ها و تعهدات بین المللی راجع به انتقال سیستم انالوگ به شبکه تلویزیون دیجیتالی، تقویه بخش اطلاع رسانی و ترویج رقابت و نیز دسترسی همگانی به استیشن های بیشتر تلویزیونی در سی ویک ماده تهیه و تنظیم شده است.
این مقرره از جانب اعضای جلسه مورد بررسی و ارائه نظریات مختلف قرارگرفت. اعضای جلسه برای دقت و بررسی بیشتر این مقرره فیصله کردند که وزارت عدلیه، وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، وزارت اطلاعات و فرهنگ و نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون ها به صورت مشترک یک بار دیگر این مقرره را به صورت جدی بررسی و تکمیل نمایند.
در این جلسه همچنان بر اساس اجندا، طرح ایزاد فقره (2) در ماده چهارم و فقره (4) در ماده هشتم قانون حقوق و امتیازات معلولین منتشره جریده رسمی شماره(1099) مورد بررسی قرارگرفت. کمیته قوانین این طرح ایزاد را تأیید کرد و فیصله شد که وزارت مالیه به زود ترین وقت، نظر خویش را در این مورد ارائه نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا