گزارش ها

نماینده پاکستان در سازمان ملل ٬ طالبان به زودی با گفت وگو ها میان افغانان موافقه خواهند کرد

کابل 2سرطان باختر
نماینده دایمی پاکستان درسازمان ملل متحد  درتازه ترین اظهارات خود برشکل گیری٬ گفت وگو ها میان افغانان تاکید کرد و گفته است که گروه طالبان به زودی با این روند یکجا خواهد شد.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد : ملیحه لودهی نماینده دایمی پاکستان درسازمان ملل متحد ، گفته است روند گفت وگو های صلح افغانستان امیدوار کننده است وبه مرحله حساسی  رسیده است و پاکستان به تلاش های خود غرض کمک با این روند ادامه می دهد .
او ابراز خوشبینی کرده است که این اقدام به زودی منجربه برگزاری مرحله بعدی گفت و گو ها میان افغانان شود.
به گفته لودهی ٬اجماع بین المللی در رابطه به روند  صلح در افغانستان شکل گرفته است   وآنان از آغازگفت وگوهای مستقیم  طالبان و دولت افغانستان حمایت می کنند .
این اظهارات  دیپلومات پاکستانی درحالی بیان می شود که پاکستان روز گذشته ٬میزبان نشست صلح افغانستان بودکه درآن شماری از چهره های سیاسی افغان وبرخی ازمقامات پاکستانی اشتراک داشتند.
دراین نشست شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که باید برای صلح پایدار در افغانستان تلاش شود. او از نتایج گفت و گو های امریکا با طالبان اظهار خوشبینی کرده است.
زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان نیزدرجریان شش دورمذاکرت با نمایندگان طالبان درباره توافق چهارمحوراصلی  که شامل تضمین برای مباررزه با تروریزم ، خروج نیروهای خارجی ،آتش بس دایمی و گفت وگو های بین الافغانی می باشد بحث کرده است و نیزتاکید کرده است ما به صلح نزدیک شدیم .
دونالد ترامپ رییس جمهورامریکا اخیرآ گفته است وضعیت افغانستان پیشرفت های خوبی دارد وچیزهای خوبی درحال اتفاق افتادن است .
ازسویی هم شورای عالی صلح افغانستان ازروند گفت وگوهای صلح افغانستان ابراز خوشبینی کرده است وگفته است که حکومت پاکستان درتقویت و موثر بودن این روند نقش مهم دارد .
این کشور نفوذ قابل ملاحظه بر طالبان دارد و می تواند طالبان را به گفت وگو های صلح ترغیب کند .جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا