جهان

هنرمند چینی: کار هنری با واسکت های نجات آوارگان

بیجینگ/دویچه وله/باختر/29 سرطان
واسکت های باقی مانده از نجات آوارگان و یک معبد چینی از آثار هنری هستند که در نمایشگاه «ترانسلوکیشن – ترانسفورمیشن» در ویانا به نمایش گذاشته شده اند. آی وی وی، هنرمند چینی یک بار دیگر موضوع آوارگان را به تصویر کشیده است.
از دور این واسکت ها مانند گل های نیلوفر به نظر می آیند. این کار هنری از ۱۰۰۵ واسکت نجات ایجاد شده است که آوارگان در سواحل یونان به جای گذاشته اند. این هنرمند چینی، این واسکت ها را بر ۲۰۱ حلقه شناور جاسازی کرده است.
الفرد وایدینگر از مسئولان نمایشگاه گفت: «من فکر نمی کردم که در سن ۵۵ سالگی فصل جدید دیگری درباره انسانیت بیاموزم». او به فعالیت های گسترده سیاسی و هنری آی وی وی برای آوارگان اشاره کرد.
این واسکت های نجات آوارگان پیش از این در برلین به نمایش گذاشته شده بودند.
آی وی وی در ماه مارچ انتقال یک پیانوی سفید را به کمپ آوارگان در ایدومینی سازمان دهی کرد، جایی که یک خانم پیانونواز سوریایی در گل و لای و در حالی که باران می بارید، یک کنسرت اجرا کرد. این هنرمند چینی می خواهد در جزیره لیسبوس، یک بنای یادبود برای مهاجران کشته شده بسازد.
آی وی وی که از خزان سال 2015 به حیث پروفیسور در دانشگاه هنر برلین تدریس می کند، چندین بار در پروژه های هنری و فلم های مستند به معضل آوارگان پرداخته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا