فرهنگ

کوچیان در حفظ آبده ها و ساحات باستانی با وزارت اطلاعات و فرهنگ همکاری می کنند

کابل/ 13 قوس / باختر
وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز با ادارۀ انسجام امورکوچیان تفاهمنامۀ همکاری امضاکرد که به اساس آن کوچیان در حفظ آثار تاریخی و ساحات باستانی همکاری خواهند کرد.
این تفاهمنامه را محمد طاهرزهیر سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ و حبیب الرحمن رییس عمومی ادارۀ انسجام امور کوچیان امضا کردند.
به گزارش آژانس باختر؛ سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: کوچیان یک بخشی ازشهروندان و یک قشرعظیم در کشور اند که ازتمام امتیازات مانند شهروندان دیگرکشور برخورداراند.
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ افزود: برمبنای این تفاهمنامه از کوچیان می خواهیم که برای حفظ آبدات و ساحات باستانی توجه کنند و در کنار آن درتوسعه،تقویت و ترویج عنعنات نیک و دسترسی به امورفرهنگی، با وزارت اطلاعات و فرهنگ همکاری کنند و ما هم به نوبۀ خودبرای ایجاد یک کتابخانه برای کوچیان و برگزاری محافل فرهنگی به خاطرتوسعه وتقویت فرهنگی که درمیان کوچیان وجود دارد، تلاش وبرنامه ریزی خواهیم کرد.
سرپرست وزرات اطلاعات وفرهنگ با اشاره به موجودیت وثبت آثار تاریخی درکشور گفت: درمجموع پنج هزار آبدۀ تاریخی دراین وزارت ثبت شده است که ازاین میان سه صد آبدۀ تاریخی مرمت وترمیم شده است.
حبیب الرحمن رییس عمومی ادارۀ انسجام امورکوچیان دربارۀ عنعنات کوچیان معلومات داد و گفت: این یک تفاهمنامۀ همکاری تاریخی میان این دو نهاد است که به موجب آن کوچیان خود را درحفظ آثار تاریخی و ساحات باستانی مسوول می دانند و دراین راستا کوچیان با وزارت اطلاعات و فرهنگ همکاری خواهند کرد. جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا