امنیت

رئیس‌جمهورغنی: فرقۀ عملیات‌های خاص به قول‌اردو بدل خواهد شد

کابل باختر3 حمل
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز به مقر قوماندانی فرقۀ عملیات‌های خاص رفت و با منسوبان این قطعه از نزدیک دیدن کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به آژانس باختر: ابتدا، تورنجنرال بسم‌الله وزیری قوماندان قطعۀ عملیات‌های خاص از حمایت و پشتیبانی همه‌جانبۀ رئیس‌جمهور از نیروهای امنیتی و دفاعی به‌ ویژه قطعه خاص تشکر و قدردانی کرد. وی در خصوص پلان‌های سال ۱۳۹۶ جهت سرکوب دشمن، ظرفیت و توانمندی نیروهای قطعه خاص معلومات ارائه نمود.
وزیری همچنان پیرامون اصلاح، رشد و انکشاف رهبری، حساب‌دهی و شفافیت، تعلیم و تربیه، تخصص، حفظ و مراقبت از تأسیسات، حفظ و بقای منسوبان، جلب و جذب، ارزیابی، احضارات، مصرف معقول بودجه و پلان‌گذاری نیز گزارش داد.
رئیس‌جمهورغنی طی سخنانی، سال جدید خورشیدی را به همۀ نیروهای امنیتی ودفاعی به‌ویژه منسوبان قطعۀ خاص تبریک گفت و از اجراآت قطعۀ خاص در امر سرکوب دشمن ابراز رضایت نمود. وی افزود که طرز استفاده از کماندو براساس اصول و لوایح، باید باشد و به‌گونۀ استراتیژیک عمل شود.
رئیس‌جمهور خطاب به منسوبان قطعۀ خاص گفت: شما ستون فقرات آزادی افغانستان هستید، تا وقتی شما باشید حاکمیت ملی افغانستان پا برجاست، شما نقش خاص در سرکوب دشمن دارید و در منطقه بی‌نظیر می‌باشید، با موجودیت شما هیبت و حیثیت دولت حفظ می‌شود و اعتبار مردم افزایش میابد.
رئیس‌جمهورغنی خاطرنشان کرد که حفظ جان نیروهای خاص به ما نهایت مهم می‌باشد. وی از منسوبان آن قطعه خواست که نظریات شانرا به‌خاطر جلوگیری از تلفات این نیروها و همچنان تحلیل واضح از مشکلات را ارائه نمایند.
رئیس‌جمهور کشور اضافه کرد که یک‌هزار بریدمل ترفیع خواهند کرد، زیرا آنان در عرصۀ جنگ و سرکوب دشمنان از تجارب ارزندۀ برخوردار می‌باشند. وی گفت: دیدگاه ما در برابر جنگ واضح است، هرکس که در مقابل دولت و مردم افغانستان سلاح برمی‌دارد، دشمن ماست.
رئیس‌جمهور بر رعایت سلسلۀ مراتب در چوکات اردوی ملی تأکید کرد و افزود که ضوابط در همه ادارات به‌خصوص در نهادهای امنیتی و دفاعی باید رعایت گردد.
رئیس‌جمهور در مراسم جداگانه ای که با حضور صدها تن از نیروهای خاص و کماندو برگزار گردید، اشتراک کرد.
دراین مراسم ابتدا، سترجنرال قدم‌شاه شهیم لوی درستیز وزارت دفاع ملی صحبت کرد و از توجه و حمایت همیشگی رئیس‌جمهور از نیروهای امنیتی و دفاعی قدردانی نمود. وی درخصوص علمیات شفق معلومات داد و گفت که طی دو مرحلۀ این عملیات با مؤفقیت به پایان رسید و دستآوردهای خوبی را رقم زد.
لوی درستیز وزارت دفاع افزود که در عملیات‌های نظامی ۴۵ فیصد قطعۀ خاص سهم دارد و مطابق به اصول و لوایح از این منسوبان در عملیات‌ها استفاده می‌شود. او همچنان علاوه کرد که مکتب کماندو به دو مکتب افزایش خواهد یافت.
رئیس‌جمهور کشور طی صحبتی خطاب به همۀ منسوبان گفت: امروز آمدم تا از دادن قربانی تان تشکر کنم، هرکدام شما افتخار مردم و دولت هستید، شما بیشتر از وعدۀ ای که داده‌ بودید، عمل کردید، از خانواده‌های تان تشکر می‌کنم و تمام دولت و ملت مدیون قربانی شماست.
رئیس‌جمهورغنی بیان داشت که تعهد ما نسبت به نیروهای امنیتی ودفاعی به خصوص قطعۀ خاص دوام‌دار است و تحت هر شرایط از شما و مجروحان نیروهای امنیتی ودفاعی مواظبت می‌نمایم.
رئیس‌جمهور افزود که فرقۀ عملیات‌های خاص به‌زودی به قول‌اردو بدل خواهد شد. وی گفت که دشمن می‌خواهد افغانستان را برای پنج نسل آیندۀ ما به میدان بی‌ثباتی مبدل سازد، اما باید دشمن شکست بخورد تا رفاه و آرامش دائمی تأمین گردد.
در این مراسم، تورنجنرال بسم الله وزیری ضمن ستایش از رهنمود و تشویق‌های رئیس‌جمهور گفت: اطمینان می‌دهیم که با تمام توان علیه دشمن مبارزه می‌کنیم و به‌خاطر تأمین صلح و ثبات برای مردم خود از هیچ‌نوع تلاش دریغ نمی‌‌ورزیم. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا