تبصره و مرور بر مطبوعات

نباید در بطن مشکلات جاری در کشور برای خود بستر سازی کرد

کابل- باختر 22 میزان
انتظار مردم ومسولان  نظام از سیاسیون وبزرگان کشور این است تا در رسیدن به اهداف والای ملی  ٬اعاده ثبات وحل معضلات کشور،همکاری نموده٬ دیدگاه اصلاحی ونظریات مثبت انهامعتبر وبا ارزش خواهد بود.
مفسر سیاسی اژانس باختر مینگارد: اخیرا" شماری از سیاسیون وبزرگان کشور دیدگاه انتقادی شان را نسبت به نظام موجود بیشتر ساخته اند این گونه برخورد وموضع گیری بعد ار اعلام راهبردی تازه امریکا  در قبال افغانستان بیشتر شده است .
اگر چنین موضع گیری و دیدگاه را با برنامه های راهبردی امریکا در قبال افغانستان ربط دهیم شماری از کشور ها که به گونه یی با طالبان وپاکستان همسویی و همکاری دارند نیز در تقابل،ضدیت و  دید انتقادی با این بر نامه قرار گرفته اند پس نباید حلقات در داخل که در چتر نظام موجود مصئون وآرام اند در پل پای آنانی گام گذارند که نسبت به طالبان دید افزاری وراهبردی دارند.
در این جای شک نیست که امریکا وغرب دربرنامه های راهبردی شان در خصوص افغانستان وآسیای جنوبی اهداف معین را دنبال میکنند مگر افغانها باید از  این راهبرد به عنوان یک فرصت استفاده نمایند چون در منازعات منطقه یی به یک حمایت گر قوی نیاز دارند  .
با تاسف، نقد وانتقاد به ادرس نظام موجودکه بسیاری بدی هارا از نظام گذشته به ارث گرفته اکنون برای بعضی از سیاسیون به یک برنامه هدفمند تبدیل شده  است. آنهم در شرایط و وضعیت که این حکومت با اضافه از بیست گروه تروریستی داخلی وخارجی در جنگ است واز هر چهار نفر تروریست یک نفر آن  شهروند خارجی میباشد.
انتظار مردم از سیاسیون وبزرگان کشور این است بایید طوری حرکت نمایند که مربوط به موقعیت خود شان  وآینده کشور باشد ونباید طوری حرکت وبرنامه ریزی نمایند که مردم نسبت به آینده ٬یک نگاه نامعلوم داشته باشند،  از اعتبار واعتمادی آنها نسبت نظام وآینده کشور بکاهد
آنچه را طالبان به عنوان گروه اول مخالف انجام میدهند برای مردم ما آشکار است آنها با حملات انتحاری ٬بمب گزاری ٬حمله بر پوسته های امنیتی٬ آدم ربایی٬ اخلال  نظم در شاهراه ها وبلاخره تلاش برای تضیف پایه های حکومت ویا سقوط آن فرزندان این کشور را میکشند ٬پس اگر ما بگویم که عملکرد آنها تروریستی مگر خود شان تروریست نیستند ما از ترویزم چگونه تعریف ارائه کرده ایم؟
ضما" دولت غرض حل مشکلات جاری که با تاسف بیشترین  ان ٬میراث نظام گذشته است در چوکات قانون اساسی عمل میکند پس ارائه نسخه های  دیگرچه دردی را دوا خواهد کرد؟ مگر آنکه نشان دهد مااذهان عامه را مغشوش میسازیم ودر بطن مشکلات  جاری  برای خود بستر سازی میکنیم.
مردم وحکومت افغانستان    به دیدگاه های اصلاحی و همکاری سیاسیون ارج میگذارند وامید وارند که حرکت آنان نیر در همین مسیر باشد. ختم                                                                  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا