سیاست

رییس اجراییه: به خاطر رسیده‌گی به موقع و بهتر، مشکلات بی‌جاشده‌گان و عودت کننده‌گان تشخیص و درجه بندی گردد

کابل ۱۳ سنبله باختر
کمیتۀ اجرایی بی‌جاشده‌گان و عودت‌ کننده‌گان (DiREC) امروز به ریاست داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور در قصر سپیدار تشکیل جلسه داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه  به آژانس باختر، در این جلسه نخست گزارش وضعیت عودت کننده‌گان و بی‌جاشده‌گان ولایت هرات، از سوی هیأت موظف این کمیته که به آن ولایت سفر کرده بود ارایه شد. در این گزارش چالش‌های عودت کننده‌گان و بی‌جاشده‌گان، نبود مسکن، عدم دسترسی به خدمات بهداشتی، مشکلات امنیتی، فقر و بیکاری تشخیص شده است.
رییس اجراییه ضمن تأکید بر هم‌آهنگی بیشتر میان اعضای این کمیته، گفت: چالش‌های بی‌جاشده‌گان داخلی و عودت کننده‌گان، پس از تشخیص و سنجش، درجه بندی گردد تا آنچه که به حکومت و نهادهای امنیتی بر می‌گردد، اقدامات لازم انجام شود و آنچه که به همکاران بین‌المللی افغانستان ارتباط دارد با آنان در میان گذاشته شود تا بتوانیم این چالش‌ها را حل نمایيم.
داکتر عبدالله عبدالله اضافه کرد: مشکل بی‌جا شده‌گان و عودت کننده‌گان نیازمند اقدامات جدی است و به اعضای این کمیته هدایت داد که با هم‌آهنگی درست و اقدامات سریع برای رفع این چالش‌ها عمل کنند.
در این جلسه نماینده‌گان (IOM) و (NRC) نیز تعهد کردند که در این زمينه با حکومت افغانستان همکاری‌های شان را ادامه می‌دهند.
در این کمتیه روی فرمان (305) رییس جمهوری که در مورد تشخیص و توزیع زمین مناسب جهت ادغام مجدد و اعمار مسکن قابل برای عودت کننده‌گان و بیجا شده‌گان داخلی و خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی است؛ نیز بحث صورت گرفت. کمیته فیصله کرد که در زمينه عملی شدن این فرمان، با همکاری نهادهای دخیل در مرکز و ولایت‌ها اقدامات جدی و زودهنگام را روی دست می‌گیرند.
احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا