تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره نشنل انترست روی سالروز آغاز عملیات نظامی امریکا در افغانستان

صدای آزادی – باختر21 میزان
نشریه نشنل انترست در شماره اخیرش مطلبی را در رابطه با سالروز آغاز عملیات نظامی امریکا و متحدین اش در افغانستان به نشر رسانیده‎است.
به نوشته مقاله، شنبه گذشته یعنی هفتم اکتوبر شاید برای اکثر امریکایی‎ها یک روز عادی جنتری بوده باشد ولی این یک شنبه عادی نبوده و شانزدهمین سالگرد افتادن اولین بمب امریکا بر مواضع طالبان و القاعده در افغانستان بود، آغاز کمپاین نظامی که رئیس جمهور اسبق جورج دبلیو بوش آن را جنگی خوانده بود که نیازمند تحمل، استقامت و حمایت مردم امریکا بود.
به نوشته مقاله نشنل انترست، هدف این جنگ شانزده سال پیش واضح و آشکار بود، ایالات متحده از سوی نزده تروریست مورد حمله قرار گرفته بود، هزاران تن کشته شده بودند و انتقام از القاعده ضروری بود.
طالبان که به این گروه پناه داده بودند نیز نیاز به یک درس عبرت و مجازات داشتند.
به نوشته مقاله در آن هفتم اکتوبر زخم امریکایی‎ها تازه بود و عزادار بودند، شماری زیادی که عزیزان شان از اثر واژگون شدن دو ساختمان بزرگ مرکز تجارت جهانی در نیویارک ناپدید بودند، هنوز هم با چشم امید به دروازه‎ها می‎نگریستند.
به نوشته مقاله سه ماه اول عملیات مسمی به آزادی پایدار در افغانستان حاوی اعمال آزادی نه، بلکه مجازات آن‎های بود که دروازه امریکا را به اصطلاح با انگشت زده و امریکا به دروازه آن‎ها با مشت میزد و جنایتکارانی را مجازات می‎کرد که جان‎های حدود سه هزار امریکایی را در یک روز گرفتند.
به نوشته نشریه حامیان این جنایتکاران نیز باید مجازات می‎شدند.
مقاله دوباره به امروز بر می‎گردد، روزی‎که سه رئیس جمهور امریکا مدیریت جنگ افغانستان را تجربه کرده‎اند، تصمیم اعزام سربازان بیشتر گرفته شده و جنگ هنوز هم ادامه دارد… نشریه در اخیر مقاله می‎نویسد، جنگ ادامه دارد و آنقدر طول کشیده که امریکایی‎ها حتی آن را فراموش کرده‎اند.خلیلل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا