تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشراتی برخی از روز نامه های چاپی غیر حکومتی در کابل

کابل 15 قوس باختر
شماری از روز نامه های غیر حکومتی در پایتخت که بدسترس قرار گرفته اند در شماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی ونظامی در کشور پر داخته اند.
ونیز اخبار وگزارش های را در باره رویداد های  جاری کشور ومنطقه نشر کرده اند.
روزنامه انصار در برگ نخست زیر عنوان هشداراردوغان به ترامپ قدس خط قرمز مسلمانان است نوشته رییس جمهور ترکیه خطاب به همتایی امریکایی خود گفت قدس خط قرمز مسلمانان است.
وی به ترامپ رییس جمهور امریکا هشدار داد که قدس خط قرمز مسلمانان است رییس جمهور ترکیه گفت ما بر نامه علیه امریکا نداریم وظاهرا" امریکا علیه ما بر نامه دارد رسانه های خبری اخیرا" اعلام کردند که دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور احتمالا" روزچهار شنبه آینده قدس را پایتخت اسراییل اعلام می کند.

 

روز نامه ویسا در صفحه اول تحت عنوان مشرانوجرگه: امریکا بخاطر فریب دادن افغانستان حرف های کاذب فشاربر پاکستان را میزند ونگاشته: اعضای مشرنو جرگه می گویند که امریکا بخاطر فریب دادن افغانستان حرف های کاذب فشار بر پاکستان می زند اما در عمل تا هنوز هیچ اقدام نکرده واسلام آباد هنوز هم از تروریزم حمایت میکنند.
روزنامه آرمان ملی مطلبی زیر عنوان افغانستان وازبکستان چندین موافقنامه همکاری را امضا کردند نوشته. محمد اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان پیش از چاشت دیروز به ازبکستان رفت ودر شهر تاشکند در مراسم گل گزاری به پای بنای استقلال وانسان دوستی ازبکستان اشتراک کرد.
در جریان دیدار آقای غنی از ازبکستان که دیروز صورت گرفت جندین موافقنامه توسط هیئت افغان وازبکستان به امضا رسید که یک چهار چوپ حقوقی وکامل همکاری های دولتی را در راستایی خواست ها وآرزو های کلیدی دوکشور به وجود می آورد.
روزنامه آرمان ملی مطلب دیگری تحت عنوان عمر خطاب همرای با هشاد عضو دیگر گرو القاعده کشته شد .نوشته به سلسله گسترش عملیات نظامی بر ضد هراس افگنان ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که در یک عملیات مشترک نیروهای ویژه قطعات امنیت ملی ،اردوی ملی وحمایت قاطع بر علیه گروه های هراس افگن در ولایت های غزنی زابل وپکتیا عمرخطاب مشهور به عمر منصور همراه با هشتاد تن دیگر از اعضای القاعده کشته شدند.
روزنامه 8 صبح در برگ نخست زیر عنوان متیس در جستجوی زمینه های مشترک نگاشته.
وزیر دفاع امریکا از مقامات بلند پایه پاکستان خواست تا در باره پناگاه های هراس افگنان در این کشور اقدام کنند وجلو کسانی رابگیرند که در خاک پاکستان حملات هراس افگنی را در افغانستان ودیگر کشور ها سازمان دهی می کنند.
چند ساعت پیش تر ازاین دیدار رییس سیاه به پاکستان هشدار داده بود که اگر در باره پناه گاه های امن هراس افگنان اقدام نکند، امریکا خودش اقدام خواهد کرد.  
هم چنان روز نامه مطلبی دیگر تحت عنوان سیما سمر: متاسفم که پارلمان به یک (چادر پوش )رای نداد نوشته داکتر سیما سمر این کمییسون مستقل حقوق بشر نسبت به رد نرگس نهان که برای پست وزارت معدن نامزد شده بود ابراز تاسف کردوگفت که اعضای پارلمان به یک چادر پوش رای ندادند. به همین ترتیب شماری دیگری نیز به  نشر مطالب پرداخته وروی مسایل حاد داخلی وبین المللی به بحث پرداخته اند.                                                          شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا