اقتصاد

قرارداد برق رسانی بدخشان به امضا رسید

کابل باختر اول اسد
قرارداد پروژه برق رسانی بدخشان دیروز دروزارت مالیه به امضا رسید.
این قرار داد به ارزش 631 ملیون دالر امریکایی  میان همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور زیربناء و لطاف کاسم، رییس اجرائیه یی بورد آغا خان به امضاء رسید.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه حین امضای قرارداد متذکره گفت:" سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید انرژی یکی از پالیسی ها و اهداف مهم حکومت است.
پروژه برق رسانی بدخشان شامل ساخت خط انتقال، شبکه های توزیع و تولید و انکشاف برق آبی در سراسر ولسوالی های این ولایت است." وی افزود: "پروژه متذکره به صورت مجموعی شامل تولید ۹۱ میگاوات برق، خط انتقال ۱۱۰ کیلوولت و توزیع برق به تمام ولسوالی های بدخشان است که از طریق مشارکت عامه و خصوصی تطبیق خواهد شد." رییس اجرائیه یی بورد آغا خان گفت:" این قرارداد برای ما دارای اهمیت زیادی می باشد، تطبیق پروژه برق رسانی به بدخشان درکنار مرفوع کردن نیازمندی باشندگان آن ولایت، تاثیر زیادی بالای دیگر بخش های زیربنایی نیز دارد. ما می خواهیم در همکاری با حکومت افغانستان این پروژه را تطبیق کنیم" قابل تذکر است که مدت قرارداد این پروژه ۳۰ سال است که در چندین مرحله تطبیق گمی شود و هر مرحلۀ آن هفت سال را در بر می گیرد.نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا