سیاست

قانونپوه سرور دانش:حکومت مصمم است تا انتخابات را در سال آینده خورشیدی برگزار کند

کابل 4 دلو باختر
جمعی از اعضای مشرانوجرگه با قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار کرده و در مورد مشکلات مشرانوجرگه با وی گفتگو کردند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر داد،معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن نقش مشرانوجرگه در حل مشکلات کشور اظهار داشت: مجلس شورای ملی که مرکب از ولسی جرگه و مشرانوجرگه است، بر اساس ماده چهارم قانون اساسی رکن اساسی و مهم حاکمیت ملی است. وی افزود: به خاطر تحقق حاکمیت ملی و هم چنین تامین مشروعیت نظام، حکومت مصمم است تا انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها را در سال آینده خورشیدی برگزار کند.
قانونپوه سرور دانش هم چنین اظهار امیدواری کرد که سناتوران از طریق گفتگو و بر اساس اصول وظایف داخلی مشرانوجرگه مشکلات موجود در زمینه انتخابات هیات اداری آن مجلس را  رفع کنند.
وی تاکید کرد که حکومت هرگز قصد مداخله در امور اداری و تصمیم گیری مشرانوجرگه را ندارد و تعیینات داخلی باید بر اساس اصول وظایف داخلی آن نهاد و مطابق قانون اساسی کشور صورت گیرد.
معاون رییس جمهور هم چنین بر اصلاحات انتخاباتی تاکید کرد که حکومت مصمم به اصلاحات انتخاباتی است و مشکلات پیش آمده در زمینه کمیته گزینش و اصلاحات انتخاباتی قابل حل است و به زودی مشکلات قانونی پیش آمده رفع خواهد شد. وی هم چنین از اعضای مشرانوجرگه خواست تا مشوره ها و پیشنهادهای خود را در زمینه اصلاحات انتخاباتی به صورت رسمی و شفاف با حکومت شریک سازند و در راستای حل مشکلات تلاش کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا