جهان

وزرای امور خارجه افغانستان و قطر خواستار همکاری های بیشتر سیاسی و اقتصادی میان دو کشور شدند

کابل باختر 5 میزان
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه ، دیروز با خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه دولت قطر، در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی ملل متحد، ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفتر روابط عامه وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در این دیدار، وزیر امور خارجه دولت قطر بر تعهد آن کشور برای همکاری با افغانستان در ساحات مورد نیاز، به ویژه حمایت از تلاش های حکومت افغانستان در راستای صلح و گسترش همکاری های اقتصادی منطقه یی، مجدداً تأکید ورزید و از نهایی شدن تصمیم دولت قطر برای گشایش سفارت آن کشور در کابل خبر داد.
سپس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در مورد اهمیت همکاری های قطر با افغانستان، به ویژه حمایت از پروژه های ششمین کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه یی برای افغانستان، برگزاری نمایشگاه های افغانی در قطر و سرمایه گذاری تجار قطری در افغانستان، صحبت نمود.
در ادامه این ملاقات، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان خواهان همکاری دولت قطر در زمینه صدور ویزه آن کشور برای کارگران افغان گردید. در پاسخ، وزیر امور خارجه دولت قطر پیشنهاد نمود که وزرای کار دو کشور با هم دیدار نموده و در مورد همکاری در این زمینه بحث نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا