فرهنگ

محمد کریم خلیلی: مشکلات زایران افغانی به زودی رفع میگردد

کابل باختر 11 ثور

نمایندگان شرکت های توریستی و سیاحتی خصوصی، بعد از ظهر امروز، با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ملاقات نمودند.

 به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،

دیدار کنندگان درمورد مشکلات زایران افغانی درکشور سوریه صحبت نموده واظهار داشتند که زایران افغان برای ورود به عراق از سوریه دچار مشکل بوده و هم اکنون نزدیک به  3500  نفر از زایرانی که به منظور زیارت اماکن مقدسه به سوریه رفته بودند، نمی توانند وارد عراق شوند.

دیدار کنندگان از دولت افغانستان تقاضا نمودند تا درجهت رفع این مشکل توجه جدی صورت گیرد.

آنان همچنین خواستار توجه بیشتر وزارت اطلاعات و فرهنگ برای گسترش توریزم در کشور و ایجا سهولتهای بیشتر از سوی ریاست پاسپورت برای زائرین عتبات عالیات شدند.

همچنین نمایندگی شرکت های سیاحتی و زیارتی آمادگی شان را برای انتقال زایرانی که درحادثۀ روز عاشورای سال گذشته درکابل عزیزانشان را ازدست داده بودند اعلام نمودند.

سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان شرکتهای زیارتی و سیاحتی اظهار داشت که در جریان مشکلات زائرین افغانی بوده و به زودی مشکلات آنان رفع خواهد شد.

معاون رییس جمهور همچنین ضمن تاکید بر ایجاد فضای رقابت سالم در میان شرکتهای زیارتی اظهار داشت که آنان باید در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرین تلاش نمایند. وی همچنین تصریح نمود که با توجه به آموزه های اسلامی زائرین باید بر اساس استطاعت و بضاعت مالی خود به زیارت اماکن مقدسه بروند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا