سیاست

معین سیاسی وزارت خارجه در نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت کرد

کابل باختر14 قوس
حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان امنیت  و همکاری اروپا در بلگراد اشتراک نمود.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر: حکمت خلیل کرزی در بیانیه اش در نشست عمومی، تلاش ها و روند کُلی موجود در افغانستان و همچنان دیدگاه افغانستان راجع به چالش های امنیتی در کشور و فراتر از منطقه را که سازمان امنیت و همکاری اروپا به آن مواجه است، مطرح نمود.
همچنان بیانیه معین سیاسی حاوی دیدگاه کُلی اجندای همکاری منطقه یی افغانستان در چارچوب روند قلب آسیا و ریکا و همچنان تعهد افغانستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا با توجه به ساحات همکاری که می تواند در آینده بیشتر توسعه یابد، بود.
معین سیاسی وزارت امور خارجه ملاقات های دوجانبه را با رؤسای هیئت هاي ناوری، تایلند، مولدوا، مغولستان همچنان رئیس جلسه وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا وزیر امورخارجه و معاون اول صدراعظم صربستان انجام داد و در زمینه روابط دوجانبه و ضرورت همکاری در سطح روابط دوجانبه و سطوح منطقه یی و بین المللي جهت پاسخگویی به تهدیدات امنیتی فراملی، بحث نمودند. کرزی با منشی عمومی سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار نمود و در مورد ابعاد مختلف همکاری آن سازمان با افغانستان و راه های توسعه همکاری میان طرفین بحث کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که همکاری با افغانستان در صدر اولویت های سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال های آینده قرار گیرد.¬

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا