سیاست

بسم الله محمدی: اردو آئینه تمام نمای مردم افغانستان است

 

کابل/1/میزان/باختر

بسم  الله محمدی وزیر دفاع ملی در اولین دیدارش با مسوولین وزارت دفاع ملی و ستر درستیز، قوماندانان قطعات و جزوتامهای اردوی ملی روی تشخيص اولویت های کاری در وزارت دفاع ملی صحبت نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر، دراین جلسه که هیئت رهبری وزارت دفاع ملی و ستردرستیز، قوماندانان قطعات و جزوتامهای اردوی ملی و جمع کثیری از منسوبین اردوی ملی اشتراک ورزیده بودند، بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی از اعتماد رییس جمهوری و نماینده گان ملت افغانستان در پارلمان کشور که وی را به این سمت مهم برگزیدند اظهار سپاس و امتنان نموده پیرامون وظایف خطیر و مسوولیت های سنگین نیروهای امنیتی افغانستان به خصوص اردوی ملی کشور در این برهه سرنوشت سازو تاریخی صحبت نموده، منسوبین اردوی ملی کشور را به رسالت ها ووجایب اسلامی، ملی و وطنی شان متوجه ساخته گفتند، مردم افغانستان به شما فرزندان راستین، وطن دوست و مدافع کشور چشم دوخته اند، چنانچه تاهنوز وظایف و مسوولیت های تان را با ایمان داری و صداقت انجام داده اید بعداز این نیز با در نظرداشت انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغانی وظایف تان را قاطع تر و مصمم تر اجرا نمایید.

وزیر دفاع ملی افزود، که بعداز غور و بررسی همه جانبه و استماع نظریات مسوولین و منسوبین وزارت دفاع ملی اولویت های کاری را مشخص خواهند نمود. وی افزود ،چون در شرایط موجود هنوزهم دخالت های بیرونی و حلقات مغرض در امورداخلی کشورادامه دارد و انتقال مسوولیت های امنیتی در همچو شرایطی صورت میگیرد بناء این پروسه کار ساده نیست و میباید ظرفیت های را بلند برده، تجهیز و تسلیح اردوی ملی بهتر گردد به خصوص در بخش های هوایی، سلاح های ثقیله، وسایل زرهی، کشف و استخبارات، تخنیک استخبارات و غیره که نیاز به انکشاف دارد. به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد اردو را دستخوش انقطاب ها سازد، زیرا اردو آئینه تمام نمای مردم افغانستان است و مردم افغانستان حضورشان را دراین نهاد می بینند.

وی افزود، مجازات و مکافات، اصل شایسته سالاری و مبارزه با فساد راه ما را بسوی ارتقاء و پیشرفت باز نموده وبه این نقاط توجه جدی مبذول میداریم، جلوگیری از تلفات ملکی و تلفات خودی، وضع معیشتی منسوبان اردوی ملی، رعایت سلسله مراتب، پابندی به وظیفه، رعایت نظم و دسپلین در محراق توجه ما خواهد بود.

او گفت، همچنان جلسات شورای دفاع وزارت دفاع ملی را به طور متواتر فعال نموده و ادامه خواهیم داد. اکنون که ما در آستانه ورود فصل زمستان قرارداریم باید تدابیر جدی را روی دست گیریم تا قطعات و جزوتامهای اردوی ملی بتوانند در این فصل نیز وظایف شانرا به حسن صورت انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا