تبصره و مرور بر مطبوعات

مطبوعات دولتی در شماره امروزی خود روی کدام مسایل بحث کردند

کابل باختر/ 12/ اسد
روزنامه انیس عنوان اول شماره امروزی خود را در پیوند امضای چهارقرارداد همکاری شاروالی کابل با یک شرکت خصوصی درحضور داشت رییس جمهور غنی ، اختصاص داده است.
برای نشست بروکسل باید یک برنامه جامع ارائه میشود تا قناعت جهانی حصول شود و آنان به کمک به افغانستان آماده شوند ، این مطالب را درنشست فرعی کمیته اقتصادی شورای وزیران داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان اظهار نموده است.
کمک های جهانی باید به انکشاف متوازن، عدالت و ثبات پایدار درافغانستان منجر شود ، رسالت همه مسلمانان است تا جلو هراس افگنی را بگیرند، داکتر کمال سادات مورد تقدیر قرارگرفت و کمیته فرهنگی کمیسیون عالی تجلیل از 97 مین سالگشت استقلال کشور جلسه کرد ، این عناوین اند که در برگ نخست روزنامه انیس به چاپ رسیده، انیس سرمقاله شماره امروزی خود را اطراف این موضوع نوشته ، مسوولان سکتورامنیتی درگزینش افراد درپست های کلیدی تجدید نظر کنند.
همچنان این روزنامه اعلامیه مطبوعاتی وزارت امورخارجه را درپیوند با اعمار دروازه در تورخم بدست نشر سپرده که در اعلامیه آمده که جمهوری اسلامی افغانستان اعمار دروازه در تورخم را تاسف بار و برخلاف عرف حاکم دراین خصوص و درمغایرت با اصول حسن همجواری خوانده و آنرا شدیداً نکوهش کرده است.
روزنامه هیواد تیتر شماره امروزی خود با پیام غم شریکی رییس جمهور و تلفات طالبان و داعیشیان درننگرهار دیزاین نموده است.
همچنان این روزنامه گزارش جلسه اقتصادی که به ریاست رییس جمهور غنی تدویر شده و روی فرصت های سرمایه گذاری در آن بحث شده، بدست نشر سپرده است .
هیواد در صفحه اول خود عناوین ذیل انعکاس داده است. دروازه نظامی در تورخم قبول نه میکنیم، جنگ در ولسوالی نادعلی باز هم شدید شده، ترانسپورت شهری بازهم فعال میشود، نگرانی در پیوند فعالیت افراد غیر مسوول مسلح در بلخ، در ولایت قندهار لبنیات داخلی جای لبنیات خارجی را گرفته است، درسایر صفحات خود روزنامه هیواد دنبال مسایل سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی نیز گرفته است.
روزنامه اصلاح سرمقاله شماره امروزی خود را درپیوند به همکاری صادقانه کشور های منطقه تحریر نموده ، نوشته که این همکاری پیش زمینه تحقق صلح در افغانستان است .
چین به همکاری هایش با افغانستان ادامه میدهد ، اصلاح این عنوان را از گزارش دیدار صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل برگزیده، در سایر صفحات روزنامه اصلاح مطالب ذیل به چاپ رسیده " نی " خواهان استفاده مثبت ازرسانه ها شد ، نارضایتی مردم از عدم ارائه خدمات شهری توسط شهرداری ها ، حمله تروریستی بر اجتماعات مردمی ، حمله برمردم سالاری و دشمنی با بشریت ، کمک های جهان باید به انکشاف متوازن و ثبات پایدار درافغانستان منجر شود.
این روزنامه به مطالب جالب و علمی نیز توجه نموده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا