سیاست

حامد کرزی: بیایید بجای وطن دیگران به بازوی خود، خانه، قریه، شهر و در مجموع وطن خود را آباد سازیم

 

كابل/22/جدي/باختر

" آنعده جوانان ما که برای رفتن به خارج به امید زنده گی مرفه، خود را به قاچاقبران می سپارند، نه تنها که در اکثر موارد به منزل مقصود نمی رسند، بلکه متاسفانه به خطر مرگ هم مواجه می شوند. "

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، این مطلب را حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در بیانیهء پانزده روزهء رادیویی خویش بیان داشته افزود: پولی را که جوانان ما برای یک سرنوشت مجهول به مصرف می رسانند و نتیجه اش بسیاری اوقات متاسفانه ناگوار است، آنها می توانند به همین پول در خانه، وطن و آغوش خانوادهء خود، کار و زنده گی نمایند. 

رئیس جمهور با اشاره بر اینکه جوانان ما محض با رسیدن به کشور های خارجی نمی توانند صاحب کار شوند، گفت: جوانان برای چندین ماه و سال در کمپ ها باقی می مانند، به زبان آنها بلدیت ندارند و اسناد کار در اختیار نمی داشته باشند، حتی از کمپ ها به بازار رفته نمی توانند و اجازه هیچ کار و فعالیتی را نیز ندارند و به مشکلات و بدبختی مواجه می باشند.

حامدکرزی جوانان را خطاب قرار داده گفت: بیایید بجای وطن دیگران به بازوی خویش، خانه، قریه، شهر و در مجموع وطن خود را آباد سازیم.

رئیس جمهور تاکید کرده افزود که نیاز رفتن به کشور های دیگر نیست، در کشور خود همه چیز داریم، چیزی را که نداریم کار و تلاش است.

حامد کرزی با یاد آوری از پیشرفت های کشور های مترقی جهان، گفت که آرامی نسل های امروزی آنان نتیجهء کوشش های پدران شان بوده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که اگر ما امروز در کشور با نیروی جوانان خود کار و کوشش نماییم، نسل های آینده ما زنده گی خوب و باعزت خواهند داشت، به دیگران احتیاج نخواهند بود و مردم ما برای پیدا کردن پول و زنده گی خوب، نیازی برای رفتن به کشور های خارجی نخواهند داشت.

حامد کرزی با تاکید بر اینکه با رفتن نیروهای خارجی از افغانستان مردم ما تشویش و دلهره نداشته باشند، گفت که انشاالله پس از بیرون شدن خارجی ها، این کشور خوب و بهتر خواهد شد و بیشتر امن خواهد گردید. زیرا این خاک از خود ماست، زحمت آنرا باید خود ما متقبل شد و نتیجه آن نیز از ماست. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا