اخبارجهان

۲۶ تن در نتیجه رانش زمین  در هند جان باختند

دهلی جدید/دویچه وله/۲۸سرطان/باختر

باران های شدید موسمی در هندوستان باعث لغزش زمین و فرو ریختن شماری خانه ها در شهر ممبئی شد. در این رویداد دست کم ۲۶ تن جان باخته اند و ۱۱ تن زخمی شده اند. نخست وزیر هند به آسیب دیدگان این حادثه طبیعی وعده کمک مالی داده است.

پولیس دیروز گفت در منطقه چمبور در حومه شهر ممبئی حداقل ۱۹ نفر کشته شده اند و ۹ نفر دیگر زخمی شدند. در یک حادثه مشابه در ویخرولی، حومه دیگر این بزرگ شهر، از حداقل هفت کشته و دو زخمی خبر داده شده است. از عصر شنبه به این سو در این منطقه باران های سیل آسا باریده است.

از آنجایی که احتمال می رود افراد بیشتری زیر آوار دفن شده باشند، نیروهای امدادی در حال جستجو برای نجات زنده ماندگان و یافتن قربانیان احتمالی بیشتر استند.

بارش مداوم باران و مشکلات حمل تجهیزات سنگین به مناطق آسیب دیده، کار را با مشکل روبرو کرده است. شبکه های داخلی هند نشان می دهند که مددکاران چگونه با دستان خالی آوار را کنار می زنند و أجساد را بیرون می کشند.

ناریندرا مودی، نخست وزیر هندوستان به اقارب قربانیان این رویداد تسلیت گفته است و به آنان وعده کمک های مالی را داده است.

جاری شدن سیل و رانش زمین ناشی از بارندگی های شدید در چندین منطقه از کلانشهر باعث خسارت های زیادی شده و رفت و آمد قطارها به طور موقت قطع شد.

به ساکنان محل توصیه شده است که از خانه های شان بیرون نروند. در روزهای اخیر بیش از ۵۰ تن در نتیجه صاعقه زدگی در هندوستان جان باخته اند. اداره هواشناسی این کشور از احتمال بارندگی های شدید در روزهای پیش رو نیز هشدار داده است.

فصل باران های موسمی در جنوب آسیا معمولاً از جولای تا سپتامبر ادامه دارد. این باران برای زراعت در این منطقه بسیار حیاتی است، اما همه ساله تلفات و خسارت های زیادی را نیز به بار می آورد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا