سیاست

امضا سند امنیتی برای امریکا نیز مهم است

کابل باختر 6 اسد

سخنگوی وزارت خارجه کشور امروز بیان داشت که جانب افغانستان هیچ ضرب الاجل را برای امضای پیمان امنیتی تعیین نکرده است .

 این اظهارات درحالی بیان میگردد  ،جنرال دمپسی لوی درستیزنیروهای ایالات متحده امریکا پس از مذاکرات  اش درکابل  با حامد کرزی اعلام داشت که تا سه ماه آینده تصمیم  درباره  امضا سند امنیتی میان افغانستان وامریکا نهایی می گردد .

 به گزارش آژانس باختر ، دولت افغانستان درامضای سند همکاری های امنیتی با ایالات متحده خواهان تامین امنیت سراسری درافغانستان ، توجه به بازسازی ورفاه عامه ، ایجاد نظام قوی می باشد ریشه کن سازی هراس افگني آنچه برای اعاده آن  لشکر اروپا وامریکا به افغانستان سرازیر شد اما بدبختانه  پس از ده سال معلوم شد که تا هنوزاداره قوی وتصمیم جدی درین عرصه ها وجود نداشت.

به هرحال زمانی که سخنگوی وزارت امور خارجه کشور می گوید :دولت افغانستان  ضرب الاجلی برای  امضا این پیمان تعیين نکرده است به گفته وی این یک حقیقت است که مذاکرات روی سندهمکاری های امنيتي میان افغانستان  امریکا به تعلیق قرار دارد .

 به هر حال امضا سند همکاری های امنیتی به همان اندازهء که برای مردم افغانستان دارای اهمیت است به همان اندازه این سند برای امریکا نیز مهم است .

 دکتور زلمی خلیل زاد سفیر سابق امریکا درافغانستان درمقاله ای  که در روزنامه  واشنگتن به چاپ رسید ودرآن  مطرح کرد که احتمال دارد مذاکرات امنیتی امریکا و افغانستان به نتیجه نرسد.

 براهمیت  این سند به جانب  امریکا توجه کرده نوشته اگر پیمان امنیتی واشنگتن وکابل امضا نشود  افغانستان به میدان رقابت های کشور های منطقه تبدیل شده وبار دیگر امنیت داخلی امریکا ازناحیه تروریسم تهدید خواهد شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا