سیاست

آسیا فوندیشن: اعتماد افغانها نسبت به آینده بیشتر شده است

کابل باختر/ 25/ عقرب
بنیاد آسیا فوندیشن که مقر آن درامریکا است روز گذشته نتیجه یک نظر سنجی اش را دررابطه به افغانستان به نشر سپرده که  در آن گفته شده 52 درصد افغانها نسبت به اوضاع کشور شان در آینده خوشبین اند.
به گزارش آژانس باختر ، بنیاد آسیا فوندیشن که مرکز آن در سانفرانسیسکو امریکا است هشتمین نظر سنجی اش را در رابطه به انکشافات افغانستان به نشر سپرد. این بنیاد میگوید که برای بهبود حکومتداری ، قانون مداری ، پیشرفت اقتصادی و فراهم کردن زمینه های همکاری در آسیا تلاش میکند و افغانستان یک کشور محوری در آسیا است.
مسوولان این نهاد گفته اندکه در سالروان عیسوی با شش هزار وسه صدافغان از سی و چهار ولایت افغانستان مصاحبه نموده و از آنها روی برنامه های چون انتقال مسوولیت های امنیتی ، افغانستان بعداز سال 2014 فعالیت های بازسازی و پروژه های دیگر پرسش های مطرح گردیده، اين  تعداد به عنوان یک معیار در سطح نفوس افغانستان قبول شده که تنها چهل و هفت درصد شان گفته اندکه نسبت به آینده نگران اند.
در حالیکه درنظر سنجی قبلی بنیاد آسیا این تعداد به پنجاه و شش در صد میرسید ، درنظر سنجی اخیر حدود 52 در صد افغانها نسبت به انکشافات اوضاع درکشور شان خوشبین اند و به این باور اندکه افغانستان درمسیر درست درحرکت است .
سی و پنج در صد از اشتراک کننده گان از فعالیت های بازسازی و پروژه های انکشافی درکشورشان اظهار رضایت نموده نودوسه درصد از مصاحبه شونده گان اعتماد شان را نسبت به اردوی ملی بیان داشته و هشتاد و دو درصد ازعملکرد پولیس حمایت نموده اند بیست و هشت درصد آنان مشکل افغانستان را ناشی از نا امنی دانسته درحالیکه بیست و هفت در صد دیگر فساد اداری را عامل تمام مشکلات در کشورشان میدانند و دو، سوم از شرکت کننده گان این نظر سنجی گفته اند که هنوزهم اردو و پولیس افغان به حمایت بین المللی نیاز دارد.
عبدالله احمدزی نماینده بنیاد آسیا فوندیشن درافغانستان میگوید باوجود خوشبین بودن شمار زیادی از افغانها نسبت به آینده، نا امنی هنوزهم بزرگترین مشکل افغانستان است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا