سیاست

محمد اشرف غنی : آسیا در حال تغییر به یک براعظم اقتصادی است

کابل باختر/ 7/ جوزا
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان درکنفرانس مشترک خبری با همتایان ایرانی و هندی خود مطرح ساخت که آسیا درحال تغییر به یک براعظم اقتصادی است و تحرک بزرگی که در آسیا وجود دارد ، موجب ثبات و رفاه بین المللی میگردد.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: این اظهارات موجز دیدگاه زعامت افغانستان را نسبت به آسیا وکشور های منطقه بیان می کند .
رئیس جمهور با بیان دیدگاه افغانستان درقبال منطقه و آسیا به تفسیر این دیدگاه ، اراده  و پیام پرداخت گفت : " دیدگاه  من اینست که آسیا درحال تغییر به یک براعظم اقتصادی است و تحرک بزرگی که در آسیا وجود دارد موجب ثبات و رفاه بین المللی خواهد شد .
اما این مامول چه زمانی  محقق می گردد، زمانی  که کشور آسیایی صرف نظر  از سیاست مالی ماجرا جویانه و پوشیده به اصل  هم زیستی مسالمت آمیز وعدم مداخله در  امور دیگران فقط به خاطر رشد اقتصادی آسیا فکر کنند و در پی  اصدار و پرورش هراس افگنی و افراطیت به خاطر بی ثباتی منطقه نباشند .
به باور آگاهان افراطیت محصول تفکر و کج اندیشی برخی حلقه های مشخص است ، هرگاه  کشور های آسیایی بخواهند  گلیم این پدیده  فقور را توسط یک اجماع سراسری بگیرند، هراس افگنی تنها تهدید برای افغانستان نیست تجربه و رویداد های منطقه یی نشان داده است که هراس افگنی  دشمن بشریت می باشد به این دلیل تشریک مساعی همه گانی می تواند  طورمار آن را برچیند و فرصت های تغییر ، تحول ، رفاه  و آرامی  از هرچه مهمتر ثبات منطقه یی و بین المللی را فراهم  کند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا