جهان

اتحادیه اروپا سفیر خود را از روسیه فرا خواند

لندن – بی بی سی – ۴ حمل – باختر
در واکنش به حمله کیمیایی به یک مامور اطلاعاتی سابق روسیه در  بریتانیا، اتحادیه اروپا سفیر خود را از روسیه فرا خوانده است. روسیه نیز متقابلا آمریکا و بریتانیا را متهم کرده است که اتحادیه اروپا را به مبارزه علیه روسیه می‌کشانند.
منابع اتحادیه اروپا اعلام کردند که رهبران بیست و هشت کشور عضو اتحادیه در پایان مذاکرات خود در شب گذشته تصمیم گرفتند که در اعتراض به حمله کیمیایی به سرگئی اسکریپال، مامور اطلاعاتی سابق روسیه، و دخترش یولینا در شهر سالزبوری بریتانیا، سفیر اتحادیه در مسکو "برای مشورت" فراخوانده شود.
پیشتر، دونالد توسک، رئیس اتحادیه اروپا در توئیتر خود نوشت که رهبران کشورهای عضو اتحادیه در مذاکرات خود به این نتیجه رسیدند که "مسئولیت روسیه در حمله کیمیایی در  بریتانیا بسیار محتمل است." وی گفت که کشورهای عضو در نظر دارند ضمن محکومیت لفظی دولت روسیه، "گامی فراتر بگذارند." فراخوانی سفیر اتحادیه از مسکو اولین اقدام عملی در ابراز وحدت اتحادیه اروپا با بریتانیا در مورد حمله کیمیایی است.
چندی پیش سرگئی و یولینا اسکریپال در حال بیهوشی در یک مکان عمومی در شهر سالزبوری یافت شدند و پس از انتقال به شفاخانه اعلام شد که آنان با یک ماده مورد استفاده در تسلیحات کیمیایی مسموم شده‌اند. مقامات بریتانیایی بعدا اعلام کردند که این ماده منحصرا توسط روسیه ساخته شده و فقط در اختیار نهادهای دولتی آن کشور قرار دارد مگر اینکه این نهادها کنترل خود بر این ماده را از دست داده باشند.  ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا