Culture

نمایشگاه آثارخوشنویسی به مناسبت میلاد حضرت محمد “ص” درکابل برگزارشد

کابل/ باختر/14 جدی
نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت گرامیداشت از میلاد حضرت محمد "ص" امروز درنگارستان ملی برگزارشد.
این نمایشگاه به ابتکار انجمن خوشنویسان افغانی و به همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ و رایزنی فرهنگی سفارت ایران درکابل, برگزارشده است
دراین نمایشگاه آثارخطی هنرمندان و خوشنویسان افغانی و ایرانی به نمایش گذاشته شده وتا یک هفته به روی علاقمندان باز می باشد.
سلمانعلی ارزگانی عضو انجمن خوشنویسان افغانستان  درصحبتی باخبرنگار آژانس باختربرگزاری چنین نمایشگاها  را برای رشد هنرخوشنویسی و تحکیم روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان مهم خواند و افزود که دراین نمایشگاه آثار خطی خوشنویسان و هنرمندان افغانی و ایرانی به نمایش گذاشته شده است.
ناطرجهان شاهی رایزن فرهنگی سفارت ایران درکابل که دراین محفل شرکت کرده بود با قدر دانی از مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ و انجمن خوشنویسان افغانستان, گفت که تلاش می کنند درآینده نزدیک نمایشگاه های مشابه را که درآن آثار هنرمندان افغانی نیز شامل خواهد بود درکشور ایران برگزار کنند.
وی برگزاری چنین نمایشگا ها  را برای تحکیم روابط فرهنگی و تقویت وحدت و برادری میان مردمان دوکشوربا ارزش خواند.
محمد هاشم شارق ازمسوولان وزارت اطالاعات و فرهنگ که دراین محفل شرکت کرده بود, آثار و کارهای هنری این هنرمندان را ستایش کرد و  برحمایت وزارت اطلاعات وفرهنگ تاکید کرد
دراین نمایشگاه آثارو تابلوهای خطی قمرالدین چشتی, عبدالصبور عمری, محمد حسن بختیاری, علی بابا اورنگ, سلمانعلی ارزگانی و محمد رستمی ازهنرمندان افغانستانی و اسماعیل دارابی منش, هنرمند وخوشنویش ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

Show More

Related Articles

Back to top button