سیاستاخبارTOPجامعه

100 میلیون افغانی به منظور کمک‌رسانی به خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان زلزله در ولایات پکتیکا و خوست منظور شد

کابل، ۱ سرطان، باختر
ملامحمد حسن آخند رییس‌الوزرای امارت اسلامی در یک نشست فوق‌العدۀ کابینه، 100 میلیون افغانی را به منظور رسیدگی فوری به وضعیت خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در ولایات پکتیکا و خوست منظور کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ ملامحمد حسن آخند رییس‌الوزرای امارت اسلامی در این نشست ضمن غشریکی با بازماندگان قربانیان و خانواده‌های آسیب‌دیده، به ادارات ذیربط هدایت داد تا به وضعیت آسیب‌دیدگان ناشی از زمین‌لرزه به گونۀ فوری رسیدگی کنند.
رییس‌الوزرا گفت که برای انتقال مواد غذایی، البسه و ادویه به محلات زلزله‌زده، از ترانسپورت هوایی و زمینی استفاده شود.
رییس‌الوزرای امارت اسلامی همچنین یک هیئت عالیرتبه را توظیف کرد تا به محلات زلزله‌زده سفر کرده، ضمن ابراز غمشریکی با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان، روند توزیع کمک‌ها را به گونۀ فوری آغاز کنند.
این در حالی است که صبح امروز ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا و رییس کمیتۀ رسیدگی به رویدادهای طبیعی نیز به ادارات ذیربط هدایت داد تا به وضعیت خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان زلزلۀ شب گذشته در ولایت‌های پکتیکا و خوست به گونۀ فوری رسیدگی کنند.
گفتنی است که شب گذشتۀ زمین‌لرزۀ شدیدی در ولایت‌های پکتیکا، خوست و برخی از ولایات همجوار به وقوع پیوست که بر اساس آمار ابتدایی، از اثر آن 920 نفر جان باخته و بیش از 610 نفر دیگر زخمی شده اند.
امارت اسلامی اعلام کرده است که با استفاده از تمامی امکانات دست داشته به وضعیت خانواده‌های قربانیان، آسیب‌دیدگان و زخمیان این رویداد طبیعی رسیدگی خواهد کرد.
پاینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا