اخبارجامعهآموزش

گشایش مرکز آموزش های فنی و حرفه یی برای معتادان درمان شده وجوانان بی سرپرست در هرات

هرات ۲۶ دلو باختر
برای پنج صدو هشتاد تن معتادان درمان شدۀ مواد مخدر و جوانان و نوجوانان بی سرپرست و نیازمند، مرکز آموزش های فنی و حرفه یی در هرات گشایش یافت.
این مرکز به همکاری و تفاهم ریاست کار و امور اجتماعی و بنیاد عاطفی در این ولایت گشایش یافته است که در آن 340 تن درمان شده گان مواد مخدر و 240 تن دیگر جوانان و نوجوان بی سرپرست و نیازمند، در بخش های خیاطی، تعمیر مبایل، لوازم برقی منزل و تعمیر موتر سایکل آموزش خواهند دید.
الحاج مولوی هدایت الله مهاجر فراهی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ و معاون والی هرات از راه اندازی این برنامه اظهار قدردانی نموده و بیان داشت امروزه جای بسیار خوشی است؛ کسانی را که تا دیروز در کوچه وبازار و در مخروبه ها حیران و سرگردان بودند، امارت اسلامی افغانستان آنان را جمع آوری و به جای مناسب انتقال داد تا به درمان شان پرداخته شود و دراین راستا تجار، مردم خیر و نهاد های خیریه نیز با امارت اسلامی همکاری نمودند و زمینه تداوی مصاب شده گان به مواد مخدر را در این مرکز فراهم کردند.
با این حال عبدالظاهر ارشاد معاون بنیاد عاطفی، افزود این بنیاد در کنار ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات در ایجاد آموزشگاه فنی و حرفه یی برای درمان شده گان مواد مخدر در مرکزترک اعتیاد ولایت هرات همکار بوده و به تعداد 100 تن از درمان شده گان این مرکز را تحت پوشش برنامه های آموزشی شش ماهه تعمیر مبایل و خیاطی قرار داده است.
او از مسئولین امارت اسلامی خواست، هر نهاد خیریه داخلی که از دل و جان و با احساس وطندوستی فعالیت می کند باید مورد تشویق وترغیب قرار گیرد تا با انگیزۀ بیشتر وارد عرصه فعالیت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا