سیاستاخبارفرهنگTOP

گردشگران خارجی از افغانستان تحت حاکمیت امارت اسلامی و سهولت های ایجاد شده

کابل ۲۰ حمل باختر
شمار گردشگران خارجی که از افغانستان بازدید می‌کنند در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش یافته و به نزدیک به ۵۲۰۰ نفر رسیده است.
اسکار ولز، توریست آمریکایی که با هدف گشت و گذار در افغانستان به این کشور سفر کرده است، برداشت خود از افغانستان امروز را با یک نشریه امریکایی شریک ساخته است.
ولز ۶۵ ساله که از مسجد کبود در شمال مزارشریف دیدن کرده شگفت زده شد. او در میان تعداد اندک، اما رو به افزایش مسافرانی است که بعداز پایان جنگ به افغانستان سفر می‌کنند.
او گفته است که دهه ‌ها درگیری و جنگ، صنعت توریزم را در افغانستان بسیار آسیب رسانده است، در حالی که امروزحرف ازخشونت نیست،اما ویرانی مکان های فرهنگی که نشانه های از جنگ گذشته است، فقر مردم و در عین حال کمبودی ها در زیرساخت‌های پذیرایی قابل دقت است

ولز گفته است با وجود ایراد ها، اما از گردشگران خارجی استقبال خوب می شود.
این گردشگر خارجی از قول ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفته است: دشمنان افغانستان کشور را به خوبی معرفی نمی‌کنند.
او افزوده است «اما اگر این افراد بیایند و ببینند واقعاً چگونه است، قطعاً تصویر خوبی از آن به اشتراک خواهند گذاشت»
اسکار ولز، سفر خود را مسیری برای ارتباط با مردم افغانستان توصیف کرده است و گفته است: کمک به این افراد و حفظ روابط خوب است.
استفانی مایر۵۳ ساله، شهروند دیگرآمریکا که یک ماه را در سفر از کابل به کندهار از طریق بامیان و هرات در غرب گذراند، تجارب از سفر به افغانستان کسب کرده است.
او گفته است: من توانسته ام با افرادی ملاقات کنم که هرگز فکر نمی‌کردم آن‌ها را ببینم و از زندگی خود به من گفتند.
من با وجود فقر در افغانستان و مشکلات دیگر، باورمند به آینده این کشور هستیم، امنیت و برنامه عمرانی این امید را تقویت کرده است که افغانستان در سال های نه چندان دور محور برای گردشگری در آسیای جنوبی و آسیا میانه باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا