اخبارTOPجهان

کرملین؛ آلمان بر ما حمله می کند

 

کابل ۱۵ حوت  باختر

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین مدعی است که المان در حال تدارک حمله بر روسیه است.

اوگفته است: که ما سفیر المان در مسکو را احضار کردیم و برای گفتنی های خود را گفتیم.

دیمیتری پسکوف روز گذشته به خبرنگاران گفت:‌ به این موضوع واکنش نشان دادیم و سفیر آلمان به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

به گفته سخنگوی کرملین؛ مکالمه افسران ارتش آلمان به نوبه خود نشان می‌دهد که در ارتش این کشور برنامه‌ریزی‌های بنیادین برای حمله به قلمرو فدراسیون روسیه در حال انجام است؛ این نیاز به تفسیر ندارد، همه چیز روشن و آشکار است.

پسکوف با اشاره به اظهارنظر نخست وزیر آلمان مبنی بر اینکه یک بررسی سریع، کامل و مؤثر در این زمینه انجام خواهد شد، اظهار داشت: ما امیدواریم که به نحوی، حتی از طریق رسانه ها، متوجه شویم که این بررسی به چه نتیجه ای رسیده است.

پسکوف گفت:‌ مکالمه بین افسران ارتش آلمان این سوال را مطرح می‌کند که آیا طرح‌هایی که مورد بحث قرار گرفته‌اند بخشی از سیاست دولت آلمان است یا خیر.

سخنگوی کرملین گفت: اگر همه موضوعاتی که افسران آلمانی درباره آن صحبت کردند بخشی از سیاست دولت این کشور باشد، ناامید کننده خواهد بود و در غیر این صورت، این سوال مطرح می شود که تا چه حد ارتش توسط مقامات آلمان کنترل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مکالمه بین افسران ارتش آلمان، دخالت مستقیم کشورهای غربی در درگیری اوکراین را ثابت می کند.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در اظهارنظر جدیدی در این باره، لزوم مسوولیت‌پذیری دولت آلمان در پاسخگویی درباره اقدامات افسران ارتش این کشور را یادآور شد و گفت: غرب موظف است پاسخگوی اقدامات مخربی باشد که برنامه ریزی کرده و تا حد زیادی نیز آن ها را اجرا کرده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه فرایند زدودن تفکر نازی ها در آلمان کامل نشده است؛ اظهار داشت: اگر آلمانی ها شرایط را تغییرندهندعواقبش برای این کشور وحشتناک خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا